3 Simple Tips til at Optimere dit Facebook Produkt Feed

3-Simple-Tip

 

Facebook Dynamic Product ads (eller DPA’s, Facebook dynamiske produktannoncer) er en fantastisk mulighed for detailhandlere for at promovere deres produktkatalog overfor Facebook brugere der tidligere har interageret med dit brand.

 

Der er en direkte forbindelse mellem dynamic ads kampagne succeser og hvor godt dine feeds er optimerede.

 

Styr dine Facebook Dynamic Produktannoncer med vores 9 testede strategier

 

Hvis du i øjeblikket annoncerer dit produktkatalog på Google Shopping, så kan du genbruge det samme feed for at komme i gang, men på sigt vil du være bedre stillet ved at optimere dit feed specifikt til Facebook Dynamic Ads (Dynamiske Produktannoncer).


Opsætning af dit Facebook Feed

 

Når du bygger et hus, vil du være sikker på, at du bygger på et stærkt fundament. Tænk på dit produktfeed som fundamentet for dine dynamiske produktannoncer.

 

Nøglen til succesfulde annoncer er rene data, og selvom du er en Facebook haj, så er der ikke meget du kan gøre hvis dine pixel kun matcher 20% af dit feed eller dine titler er dårlige.

 

Opret din Facebook Business Manager-konto

 

Først skal du oprette en konto i Facebook Business Manager. Ved hjælp af dette værktøj kan du uploade dit produktfeed og starte med dine Dynamiske annoncer på Facebook. 

 

Opret dit Facebook Produktkatalog

  1. Gå til din Business Manager-konto og klik på Virksomhedsindstillinger
  2. Til venstre er der Datakilder. Klik på Kataloger under Datakilder.
  3. Klik på +Tilføj -> Opret et nyt katalog
  4. Vælg katalogtype Produkter

Upload dit produktfeed til Facebook

 

De gode nyheder til Google Shopping brugere er, at det samme Google feed også fungerer på Facebook. Det er en rigtig god måde at begynde at bruge DPA’er, hvis ikke du har brugt dem før. For at komme i gang så har du brug for at uploade dit produkt feed til Facebook.

 

Sådan overfører du dit datafeed til et katalog:

  1. Gå til Virksomhedsindstillinger
  2. Gå til Kataloger under Datakilder, og klik på dit katalog.
  3. Som datakilde vælg Datafeed.
  4. Hvis du vil opsætte en overførselsplan for at opdatere dit katalog regelmæssigt - > Vælg Planlagt feed. Vælg Filoverførsel hvis du vil lave en engangsoverførsel fra din computer.

 

Hvis du i øjeblikket ikke er på Google Shopping ,men gerne vil køre DPA’ere, så kan du finde en liste af de krævede egenskaber i feedet her: Krav til Facebook Feeds. Det vil guide dig igennem, så du kan oprette dit eget produkt feed til Facebook og se hvad det kræves af dig.

 

Opsæt din Facebook Pixel

 

Når først du har uploadet dit produkt feed, så er det på tide at opsætte dit Facebook Pixel. Det er her mange detailhandlere går i stå, og vi har allerede dækket det i vores guide til Facebook annoncering.

 

Facebook Pixel

 

Der er mange forskellige strategier du kan bruge for at optimere dine Dynamic Product Ads (Dynamiske annoncer), afhængig af hvad du prøver at opnå. 

 

New call-to-action

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


 

1. Opret attraktive titler

 

På grund af den måde annoncerne bliver vist, så er der ingen grund til at tilføje brandet til begyndelsen af titlen. Dit brand er allerede vist i toppen af annoncen, og fordi det er remarketing, så er kunden bekendt med dit brand allerede.

 

Du har kun 25 tegn der bliver vist i begyndelsen af hver titel, så du skal sørge for at have så meget relevant information som muligt i begyndelsen af titlen.

 

Det inkluderer køn, produkttype, farve etc. Hvilken information du vil have vist først, afhænger af hvilken underkategori du er i.

Brug strukturen nedenfor til at guide dig, når du opretter titler til Facebook Dynamiske annoncer.

 

Copy of Copy of google-shopping-title-structure

 

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


 

 

2. Tilføj en brugerdefineret etiket til dit Facebook produkt feed

 

Du skal også oprettet brugerdefinerede etiketter til dit feed. En god måde at bruge dem på, er at vise hvilke udsalg du kører. På den måde kan du indsnævre de specifikke produkter du kører under et udsalg i stedet for at vise dem på alle produkterne.

 

 

 

Brugerdefineret

etiket

Objektiv Værdier
  0 Blockbusters Høj omsætning, lav omsætning
  1 Budget burners Høj fortjeneste, lav fortjeneste
  2 Poking Ny, ophørs udsalg, udsalg
  3 Profit Høj margin, lav margin
  4 Season Jul, Super bowl, vinter, regn

 

 

Du kan oprette brugerdefinerede etiketter baseret på en række af andre kriterier, så hvis du vil lære mere om brugerdefinerede etiketter, så anbefaler vi at du læser: Boost dit ROI med Custom Labels (brugerdefinerede etiketter).

De vil også tillade dig at oprette nye værdier, brugerdefinerede etiketter og gør det meget lettere at køre A/B tests ved at bruge søgeord eller produkter versus livsstilsbilleder.

 

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


 

3. Automatisk opdatering af produkt priser

 

En stor del af det at være konkurrencedygtig afhænger af prisen, især hvis du forhandler varer. Ved at introducere en dynamisk prisstruktur, slipper du for det hårde manuelle arbejde med at checke dine konkurrenters priser og opdatere dit eget feed.

Du vil være i stand til at køre daglige pris-checks for at se hvordan dine priser ligger i forhold til dine konkurrenters.

 

Med et pris-rangerings værktøj kan du oprette regler og kriterier for automatiske prisændringer, baseret på konkurrenternes priser, produkt typer, shopping kanaler eller markedspladser.

 

  • for visse produkttyper eller brands vil du altid gerne have den bedste pris, så du kan oprette en regel der automatisk gør dit produkt 1-10% billigere;
  • du vil være nummer ét på nogle produkter, men prisen skal aldrig være mindre end X;
  • du kan vælge hvilke konkurrenter du vil pris-konkurrere mod. Lad os sige at du altid vil være billigst, men aldrig billigere end Firma A og B, for de altid vil være billigere end dig.

Efter du har opdateret priserne i din butik, så kan du eksportere filen med priserne og flette den med dit produkt feed, så de matcher på id-numrene. Det er en rigtig god funktion hvis du ofte opdaterer dine produkter og priser.

 

Her var 3 hurtige tips til at hjælpe dig med at øge din omsætning og udvide din rækkevidde. Hvis du er en online detailhandler der gerne vil udnytte Facebooks fulde potentiale og du synes den her artikel er relevant, så vil du også finde vores eBog Teknikker til at øge dine Facebook Annoncers ROI brugbar. Download den, og lær hvordan du forbedrer kvaliteten af dine Facebook kampagner.

 

Gå tilbage til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


 

FAQ

 

Hvordan sælger du effektivt på Facebook?

 

De vigtigste aspekter ved Facebook annoncering er et godt optimeret produktbillede og et godt optimeret produktfeed. Jo flere oplysninger du giver i dit datafeed, jo mere sandsynligt er det, at du overbeviser folk om at foretage den afgørende købsbeslutning.

 

Hvordan ser en godt optimeret titel ud i dit produktfeed?

 

Afhængigt af din branche, skal du give så mange oplysninger om produktet som muligt i din produktitel. Du skal dog huske at placere de vigtigste oplysninger først. Sælger du bøger? I din titel placer bogens navn, forfatter, format. Sælger du tøj? Oplys om køn, produkttyper, farve, størresle osv. 

 

Har jeg brug for en Facebook Business Manager-konto for at køre Dynamiske annoncer på Facebook?

 

Ja, hvis du vil køre Dynamiske annoncer baseret dit produktkatalog. Vi anbefaler stærkt, at du opretter en konto i Facebook Business Manager, fordi det gør annoncering på Facebook super nem (alle oplysninger hentes direkte fra dit produktfeed). Hvis du vil køre meget basale dynamiske produktannoncer kan du godt undgå at oprette en Facebook Business Manager-konto. 

 


New call-to-action

Skrevet af Anna Hanarz

Anna er en ekspert i PPC og produkt feed optimering med erfaring fra Google AdWords og Microsoft Bing. I sin rolle som Country Manager Nordic Markeds støtter hun virksomheder og markedsføringsbureauer fra Skandinavien for at udfolde deres produkt feeds potentiale. Når hun ikke rejser, læser hun nye sprog eller underviser i det danske sprog og kultur.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os