DataFeedWatch Blog | Data feed optimeringstips

Alt om eBay produkt titler: Kravene, de bedste tips og fejl du skal undgå

Skrevet af Anna Hanarz | 14-04-2020 07:06:11

Med mere end 168 millioner aktive brugere der regelmæssigt bruger eBay, så er detailhandlere mere end nogensinde interesseret i at kaste sig ud at sælge på eBay. 

Og ligesom på alle andre marketplace og shopping kanaler, så er det altid lidt af en udfordring at få annoncerne sat rigtigt op. Men vi er her for at hjælpe.

Produkt titlen er ubetinget den vigtigste del af en eBay produkt annonce.

eBay produkt titler er også vigtige udenfor eBay platformen, fordi søgemaskiner bruger dem til at beslutte, om dit produkt skal inkluderes i en brugers side over søgeresultater.

 

 

 

Det betyder at du er nødt til at optimere dine produkt titler for at få den maksimale ydelse ud af din annonce på eBay. Hvis du har mange annoncer, så vil et data feed værktøj kunne hjælpe dig med optimeringen. Men hvad er de vigtigste ting du selv skal gøre?

 

Klik på links for at gå direkte til den specifikke sektion:

eBay Titel Krav - Hold dig til eBay's regler

 

Den første ting du skal sikre dig, er at du overholder eBay's guidelines når du opdaterer titler i dit data feed før du indsender dem.

 

Her er hovedpunkterne som du skal sikre dig dine titler overholder:

  • Titlen skal være på 80 anslag eller mindre

 

Source: Title Builder

  • Titlen skal være unik
  • Du bør inkludere alle produktets top funktioner i titlen
  • Titlen skal være godt formuleret. Det betyder at du skal sikre dig der ikke er stavefejl og du skal ikke erstatte ord med forkortelser
  • Brug aldrig store bogstaver, medmindre det er en del af produktets navn. Du skal heller ikke bruge fed skrift, unødvendige mellemrum mellem bogstaverne eller ordene, eller andre typer af specielle tegn
  • Inkluder ikke unødvendige tegn, som for eksempel udråbstegn. Desuden fremhæver eBay specifikt plustegnet (+), og siger at du kun skal bruge det i produkt titler, hvis det er en del af produktets navn eller vigtige data
  • Tilføj aldrig HTML i titlen
  • Inkluder ikke priser, købsbetingelser eller salgstekster
  • Du kan kun inkludere én variation af produktet i titlen
  • Inkluder ikke søgeord i titlen som ikke er relevant for produktet
  • Brug kun flertal når det er nødvendigt
  • Undgå at bruge ord fra et fremmedsprog, medmindre det er en del af produktets navn
  • Sørg for at titlen er lovlig og ikke indeholder forbudte ord
  • Check at der ikke er misvisende eller forkerte informationer i titlen. Det gælder også salgs beskrivelserne. Du kan for eksempel ikke sige, at et produkt er en bestseller, medmindre produktet har modtaget en pris som bestseller 
  • Inkludér ikke kontakt information såsom telefonnumre eller email adresser

 

Det skal bemærkes, at mange af kravene ovenfor også kan beskrives som de bedste tips. For eksempel vil stavekontrol og letlæst tekst hjælpe dig med at optimere dine produkt titler mens du også holder dig inden for eBays guidelines.

 

eBay har desuden en række ekstra krav til titler hvis produktet sælges som paller eller partier. Udgangspunktet for disse krav er, at du kun skal inkludere partier eller paller i din eBay produktportefølje som kommer direkte fra producenten.

 

Ekstra krav til palle- eller partivarer:

  • Titlen skal indeholde hovedproduktet og alle hoved varerne. Det gælder mest for palle produkter
  • Titlen skal på den anden side ikke inkludere mindre varer som ikke er vigtige
  • Partivare titler skal indeholde information om partiets størrelse i titlen

 

Tilbage til toppen eller Få vores top 10 kanallister som du kan annoncere dine varer på.

 

Optimering af eBay produkt titler - de bedste tips

 

Optimering af dine produkt titler i dit eBay data feed er meget mere end bare at holde sig til eBays guidelines.

 

Din målsætning, når du skriver eBay produkt titler, bør være

  1. Sørg for du holder dig inden for eBay's regler
  2. Tilskynd brugerne til at klikke på dit produkt når de foretager en søgning på eBay
  3. Få dine eBay produktannoncer placeret så højt som muligt på Google og andre søgemaskiner

 

Afsnittet med kravene ovenfor har gennemgået det første af de tre punkter. Nedenfor kan du finde nogle af de tips, der hjælper dig med de andre to: 

  • Prøv at inkludere tre elementer i din titel – produkt navn, egenskaber og vigtigste salgsargumenter (eller hoved fordelene).

 

Source: Title Builder

 

  • Skriv altid din produkt titel med andre mennesker for øje
  • Længere titler får mere salg, så sørg for at du bruger så mange af de 80 anslag du har til rådighed som muligt
  • Hvis du har brug for mere end 80 anslag i dine titler, så overvej at bruge undertitler. Dine annoncer kommer til at koste mere, men du får 55 ekstra anslag
  • Sæt det vigtigste søgeord i starten af titlen. Det er som regel produktets officielle navn
  • Skriv som udgangspunkt det første bogstav i de vigtigste ord med stort, det gør titlen lettere at læse
  • Alle ord hvor første bogstav er skrevet med et stort bogstav vil fange læserens opmærksomhed
  • Brug dagligdags sprog for at gøre titlen lettere at læse
  • Opbyg tillid med læsere ved at bruge ord som "ægte" og "officiel"

 

Tilbage til toppen eller Få vores top 10 kanallister som du kan annoncere dine produkter på.

 

Download vores dybdegående eBog om kanaler og lær mere om:

  • Hvilke kanaler der kan øge dit online salg
  • Forskellige shopping kanaler kræver forskellige forretningsmodeller, og hvilke er bedst for dig?
  • Analyse af top 10 online shopping websider

Top 6 fejl du skal undgå når du skriver eBay titler

 

Fejl koster penge og forsinker din omsætning. Hvordan kan du undgå at dine annoncer bliver afvist på eBay? 

 

1. Sådan skal du ikke skrive titler til søgemaskiner

Du skal ikke inkludere søgeord der er fyld eller irrelevante søgeord, og du må ikke skrive titler der ikke giver mening for folk med det formål at inkludere visse søgeord. Du skal altid huske, at titlen ikke er den eneste ting som eBay bruger til at rangere din annonce på, når brugerne søger efter et produkt. En anden nøglefaktor er klikraten. Så skriv altid med læsere for øje.

 

2. Når alle bogstaver står med stort og du går amok i specialtegn, som f.eks. "!!!" eller "****"

Det virker som om du råber af alle brugerne, når du skriver alle bogstaverne i din produkt titel med stort. Og konstant brug af specialtegn for at understrege noget virker som rent spam.

 

3. Brug af ord og fraser, som brugerne ikke forstår

Eksempler inkluderer ord på andre sprog, forkortelser, akronymer (ord-forkortelser som f.eks. DBS), unødvedige tekniske terme, referencer til popkultur eller slang.

 

4. Brug af overfladiske udtryk som "wow" eller "fantastisk"

Du kan få din annonce til at ligne spam, ordene tilføjer meget lille værdi for læseren og de optager vigtig plads i produkt titlen.

 

5. Stavefejl

Det giver simpelthen dine konkurrenter en fordel fordi dine produkter ikke bliver vist i søgninger, mens deres gør.

 

6. Pas på ikke at vildlede brugerne om produktets brand, enten med vilje eller ved en fejl

Dette gælder især hvis dit produkt er fremstillet af en tredje-part, og kan sælges som som et brand produkt. Du kan, for eksempel,  kun skrive “Samsung Galaxy Charger” hvis opladeren er fremstillet af Samsung. Hvis ikke den er det, skal du bruge en anden produkt titel som f.eks. “Charger Compatible with Samsung Galaxy”.

 

Tilbage til toppen eller Få vores top 10 kanallister som du kan annoncere dine produkter på.

 

eBay produkt titel eksempler - hvad du skal og ikke skal gøre

 

Lad os tage et hurtigt kig på nogle af det gode og dårlige eksempler på annoncer nedenfor, og se hvad du kan lære af det. 

 

Dyson Vacuum Cleaner - Den gode 

  • Beskrivelsen
  • God brug af store bogstaver
  • Inkluderer hoved søgeordene i begyndelsen (Dyson V8 Total Clean)
  • Inkluderer funktionen (ledningsfri)
  • Inkluderer et salgsargument (1-års garanti)

3D Virtual Reality - Den dårlige

 

  • Ingen store bogstaver
  • Svært at læse
  • Skrevet til en søgemaskine
  • For kort

Nintendo Switch - Den gode

  • God beskrivelse
  • Inkluderer hoved søgeordene fra begyndelsen
  • Inkluderer de vigtigste salgsargumenter

Jewelry - The Bad

 

  • Alle bogstaver står med stort, det virker som om sælgeren råber
  • For mange fyldord
  • Svært at læse
  • Skrevet til søgemaskiner
  • Swarovski er stavet forkert

 

Tilbage til toppen eller Få vores top 10 kanallister som du kan annoncere dine produkter på.

 

Konklusion

 

Korrekt udfyldte titler gør dine annoncer mere effektive på eBay platformen, og gode titler gør dine produkter lettere at finde. De opfordrer også brugerne til at klikke på dem, mens dårlige titler gør det omvendte. 

Det tager tid grundigt at gennemgå dine produkt titler så de bliver rigtige på eBay i første omgang og derefter at optimere dem. Men indsatsen vil svare sig, for du får et højere salg.

Få inspiration til at sælge bedre på eBay i tidligere posts: