DataFeedWatch Blog | Data feed optimeringstips

Hvilke værktøjer hjælper e-handelshjemmesider med at demonstrere socialt bevis

Skrevet af Chris Makara | 05-05-2021 09:21:22

Det er vanskeligt at have nogen meningsfuld samtale om markedsføring i disse dage, uden at emnet socialt bevis kommer op til diskussion. CXL definerer socialt bevis som den grundlæggende idé om, at forbrugerne træffer købsbeslutninger baseret på et behov for at være som andre forbrugere, hvis meninger de værdsætter og stoler på. 

 

Derfor fremhæver marketingfolk kundeanmeldelser, udtalelser, deleknapper, tillidsmærker og kundegallerier for at skabe salg og generere salgsklare telefonopkald ved at tilføje 'ring til os nu' -knapper på deres hjemmesider.

Få vil udfordre forudsætningen om, at grundlæggende menneskelig psykologi forklarer, hvorfor forbrugere vælger et produkt frem for et andet. Moz citerer psykolog Robert Cialdinis konklusion om vigtigheden af socialt bevis i købsprocessen på din e-handel side. Den bedste sælgende forfatter og psykolog hævder, at når folk føler sig usikre på, hvad de skal gøre eller købe, følger de typisk mængden og stoler på, hvad andre gør. 

 

Forskning understøtter indflydelsen af ​​socialt bevis. Hubspot rapporterer om Invesps forskningsresultater og hævder, at 90% af forbrugerne læser online anmeldelser, før de foretager et køb. Bemærkelsesværdigt sagde 88% af de samme undersøgelsesdeltagere også, at de stoler på online anmeldelser lige så meget som en personlig anbefaling. 

 

Så hvordan kan dit e-handelsside demonstrere socialt bevis ? Lad os se på nogle af de bedste måder at gøre det på.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Deleknapper  

 

Der er intet som en personlig anbefaling fra en ven eller et betroet familiemedlem for at få en potentiel kunde til at lægge mærke til det. Derfor tror AddThis på at bruge deleknapper som et socialt bevis værktøj. 

 

Deleknapper gør det let for kunder at promovere en virksomhed. Strategisk placerede deleknapper på en hjemmeside opfordrer kunder til at blive en del af salgsprocessen, der spreder budskabet om brands, de kan lide. Der er en række delings knapper til rådighed. 

 

En delelinje er placeret på meget synlige steder på både mobilskærme og computer-sider. Hvad der gør denne type delelinje så populær er, at den er til venstre for en hjemmeside på en stationær og i bunden af ​​skærmen på mobiltelefoner og ikke i vejen for indholdet for nem læsning. 

 

 

En anden del knap, der leverer resultater, er en popup-version. Som navnet antyder, dukker denne knap op på siden i en fremtrædende og meget synlig position. Selv digitale amatører kan let tilføje denne del knap til deres hjemmeside, da der ikke kræves kodning. Heldigvis fungerer popup-deleknapper lige så godt på mobil- og stationære skærme uden ekstra brugerdefineret kode krævet til hver type enhed.

 

Den tredje type dele knap er kendt som en ekspanderende del knap. Som navnet antyder, udvides denne knap, når en besøgende på hjemmesiden svæver over den, så de kan dele indhold med 200 eller flere mediesider.

 

Inline-deleknapper tilbyder en anden type knap, der kan bruges til salgsfremmende formål. Denne knap er indlejret i indholdet. Denne diskrete metode giver et brand fuldstændig kontrol over, hvor de placerer knappen for en problemfri kundeoplevelse. E-handelsfirmaer bruger ofte inline-deleknapper på produktsider.

 

Som det populære ordsprog hævder, er billeder tusind ord værd. Derfor er billeddeling så effektiv. Hvis du holder markøren over dit billede delingsværktøj over et billede eller grafik, kan det deles.

 

Til sidste kan bannere også deles for at tilføje til enhver virksomheds kurv med salgsfremmende tricks. Disse billeder er strategisk placeret øverst eller nederst på en digital skærm for maksimal effekt.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Kundeanmeldelser

 

Positive anmeldelser er afgørende for forretningssucces i et marketingmiljø, hvor en virksomheds rangliste offentliggøres online via hjemmesider som G2, Consumer Affairs og Trust Pilot. Startup-virksomheder skal prioritere at få de første anmeldelser så hurtigt som muligt, da potentielle kunder muligvis ikke stoler på en virksomhed, der ikke har online-feedback.

 

 

CXL opfordrer kraftigt forretningsfolk til regelmæssigt at overvåge anmeldelsessider og forums. Der forventes og kræves et rettidigt svar på kommentarer for at fremme et positivt indtryk, der er værd at opbygge tillid til potentielle kunder.

 

WPForms er et populært værktøj, du kan bruge til at bede om de vigtige kundeanmeldelser, du har brug for, for at opbygge tillid til fremtidige kunder. Brugere elsker det faktum, at de ikke behøver at skrive kode for at producere kundeundersøgelser, der er perfekte til at opfange den værdifulde feedback, som alle virksomheder har brug for.

 

Vær opmærksom. Så fristende som det er at ignorere de negative anmeldelser, skal du svare på dem.

 

I betragtning af hvor tidskrævende denne type tilsyn er, er det fornuftigt for mange små og mellemstore virksomheder at bruge et retupation management værktøj til dette formål.

 

Et par af de mere populære værktøjer, der aktuelt udråbes, er Brand24, Mention, YouScan, Google Alerts, SocialMention og Reputology. For virksomheder med et stramt budget er der gratis tilgængelige muligheder som Google Alerts, BuzzSumo, Hootsuite og SocialMention.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Offentliggør og spor hjemmesideaktivitet

 

Som nævnt ovenfor ønsker folk at føle, at de køber fra en virksomhed, der er aktiv og velrenommeret. Et software værktøj, der sporer salg, sidebesøg og andre specifikke handlinger, som er ProveSource.

 

 

De vigtigste funktioner i dette værktøj er automatisk sporing, sidebesøg og integrationer med specifikke tredjeparts platforme. Derudover gør ProveSource det let for marketingfolk at tilpasse titel farve, links, ikoner og andre designelementer.

 

TrustPulse er et andet socialt beviset forretningsværktøj, der er værd at gennemgå, og det indeholder attraktive, iøjnefaldende pop op-vinduer, der visuelt sporer indkøb, tilmeldinger og demo-registreringer. En gratis version tilskynder startups der har et stramt budget til at prøve det. Med en kort opsætningsproces på tre minutter lover TrustPulse at øge salget betydeligt. I lighed med ProveSource er TrustPulse kompatibel med WordPress, WooCommerce, Mailchimp, Shopify, AWeber og mange andre platforme.

 

Fera opfordrer at man har en ønskeseddel sektion som et andet socialt bevisværktøj til e-handel, der kan styrke virksomhedens salg.

 

Den måde det fungerer på er, at det er målrettet mod folk der har forladt sin kurv som en metode til at konvertere tøvende købere. Ønskeliste sektionen fungerer ligesom de øvrige værktøjer, der er anført ovenfor, ved at fremme populariteten af ​​visse varer som en måde at hjælpe med at overtale tøvende købere med det sociale bevis, de har brug for til et ekstra blidt skub til kassen.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 

Stol på badges eller mærker

 

Enhver samtale om socialt bevis er ikke komplet uden at diskutere fordelene ved at offentliggøre tillids mærker på din hjemmeside.

 

Dette er de små ikoner, der bekræfter din virksomheds pålidelighed, så potentielle kunder føler sig sikre med at give følsomme betalingsoplysninger. Det er ingen hemmelighed, at forbrugerne har hørt for mange skrækhistorier om identitetstyveri og andre forretnings svindel designet til at snyde folk der ikke har nogen mistanke til at give deres penge.

 

Ved at bruge trust badges, kan en startup virksomhed dybest set hæve sin tillidsstatus ved at associeres med etablerede myndigheds hjemmesider. I en konkurrencepræget situation kan visning af det rigtige tillidsmærke faktisk gøre forskellen mellem at lave et salg og at miste en kunde til en konkurrent

 

Når du overvejer processen af ​​en online transaktion, hvor kunderne forventes at give kreditkortoplysninger til en virksomhed, som de aldrig har hørt om i forfølgelsen af ​​et produkt, de aldrig har set eller rørt ved, bliver det gjort klart, hvorfor tillidsmærker fungerer.

 

SSL-badges er nogle af de mest almindelige badges på hjemmesider. For eksempel på Google Chrome har du sandsynligvis bemærket låseikonet, der betyder, at en hjemmeside er sikkert og har et SSL-certifikat. Når en besøgende på siden ser denne lås, er de typisk meget mere sikre på at give personlige betalingsoplysninger.

 

 

Et andet mærke, der skaber tillid hos førstegangsbesøgende, er et pengene-tilbage-mærke. Forbrugere er mindre tilbageholdende med at købe online, hvis de mener, at de kan returnere produktet. Et af de strategier, Amazon har brugt med succes til at opbygge en af ​​de største online-virksomheder i verden, er at de tilbyder en pengene-tilbage-garanti.

 

Badges for gratis prøveperiode vokser også i popularitet. Risikovillige forbrugere er mere tilbøjelige til at overveje en gratis prøveperiode. Denne "prøv det, du vil kunne lide det" filosofi er en bevidst måde at nå ud til tøvende købere med tillidsspørgsmål.

 

Gratis forsendelse er også en attraktiv måde at vinde nye kunder på. Derfor giver det mening at placere en gratis forsendelse mærke på en virksomheds hjemmeside. På en konkurrencepræget markedsplads, hvor forbrugerne kan klikke væk fra din virksomhed til en konkurrent på et sekund, skal marketingfolk bruge alle tilgængelige sociale bevis værktøjer for at opnå de bedste resultater.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Indsamling af udtalelser og ledelse

 

Udtalelser arbejder hånd i hånd med positive anmeldelser for at overbevise nye kunder om at tage springet og foretage deres køb. Testimonial Tree tilbyder software, der automatisk indsamler og deler positive udtalelser fra dine tilfredse kunder. Dette værktøj fremmer kundehistorier på anmeldelsessider og andre sociale medieplatforme.


En anden stor spiller, der er værd at gennemgå af marketingfolk, der har til hensigt at udnytte vidnesbyrd til fulde, er Boast.

 

 

Denne virksomheds hemmelige våben er video. Markedsføre er begyndt at sætte pris på værdien af video, da giganter som YouTube og TikTok fortsætter med at udnytte forbrugernes kærlighed til denne type kreative udtryk. Sammenlignet med tekst anmeldelser giver videoanmeldelser ofte et længerevarende indtryk.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Brugergenererede gallerier

 

Marketingfolk, der følger målinger og statistikker i deres søgning efter markedsføringsdata, er hurtige til at sætte pris på den overvældende virkning af fotobilleder. Search Engine Journal rapporterer, at hele 77% af forbrugerne siger, at kundebilleder har påvirket deres købsbeslutning mere end professionelle billeder, der blev købt og betalt af virksomheden.


Socialphotos er en app, der kan uploades til en virksomheds hjemmeside for at indsamle og vise kundebilleder til markedsføringsformål. Grundplanen er meget overkommelig med priser, der starter på $ 15 pr. Måned. Denne plan tilbyder ubegrænset side gallerier. Social Photos hjælper nye kunder ved at uploade appen til dem, for at gøre det let at komme i gang.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Takeaway

 

Der er væsentlige beviser for, at socialt bevis giver enhver virksomheds omdømme betydelig troværdighed.

 

Kyndige marketingfolk omfavner værktøjer, der kan levere det sociale bevis, der er nødvendigt for at øge konverteringsfrekvensen. Gunstige anmeldelser og kundebedømmelser er blevet markedsførings vigtigste redskab i udviklingen af ​​e-handelsmarkedet.