[Guide] 9 skridt der hjælper dig sælge på Amazon

    9-skridt-amazon

     

    Vi du gerne øge dit salg på Amazon? 

     

    Amazon er i øjeblikket den største shopping eCommerce side og den forventes kun at vokse i popularitet. Så vil du gerne udnytte det? Hvis du har varer der kan sælges på Amazon, er der bestemt ingen grund til ikke at gøre forsøget.

     

    Vi gennemgår nedenfor fordelene og ulemperne ved at have produkter til salg på Amazon, og ser på hvorfor succesraten ved at sælge på Amazon varierer imellem detailhandlere, samt hvorfor dét der fungere for én sælger ikke nødvendigvis virker for en anden. Det er derfor du bør teste Amazon Marketplace for at drage dine egne konklusioner.

     

     


    Hvordan fordobler du dit Amazon salg?
     

    Her vil vi gennemgå nogle af de vigtigste elementer din i Amazon annoncestyring med en optimerings guide.

     

    Klik på links for at gå direkte til et specifikt punkt:


    1. Fokus på Amazon SEO

     

    Hvordan optimerer du dit produktindhold så det hjælper dine kunder med at finde dit produkt gennem relevante søgninger:

     

    amazon-titel-struktur

     

    • Amazons produkt titler forbedrer Amazons SEO placering
    • Dine Amazon bullet points (lister) og beskrivelser er der hvor du virkeligt kan komme i gang med at sælge produktet
    • Lav en søgeordsanalyse for at beslutte hvilke ord og termer der gør, at du får dine produkter vist når en kunde søger på Amazon.
    • Kig efter de funktioner og fordele, der får dit produkt til at skille sig ud fra konkurrenternes.

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    2. Top content (indhold) der promoverer dine bestseller produkter

     

    Amazon A+ Content er designet med det formål at forbedre salget ved at fremhæve produktets beskrivelse med tekst der kan scannes og som fremhæver funktioner og fordele ved dine produkter. Det hjælper ikke bare dine kunder ved at de lærer mere om dine produkter, men du får også en fordel af det, set fra et Amazon SEO synspunkt. 

    amazon-a+-indhold

    I vores eBog dækker vi indgående alt hvad du har brug for at vide om top content:

    • Hvad er det og hvilke produkter kan du bruge det til?
    • Hvis du beslutter at A+ top content passer til dit brand og dine produkter, hvad skal du så tage højde for?
    • Hva gør dine konkurrenter?
    • Bruger de A+ top content?

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    3. Amazon ASIN numre

     

    Hvis du har de rigtige ASIN numre, vil dine produkter ikke bare være lettere at finde for shoppere, men det vil også beskytte dine produkter mod forfalskninger.

     

    tilfoj-nyt-produkt-amazon-asin

     

    ASIN står for Amazon Standard Identification Number og gives til hvert eneklt produkt der bliver uploadet og lagt til salg på Amazon. Gå til vores udvidede artikel: ASIN Nummer: Hvad er det og hvordan får du det? hvis du gerne vil lære alt du har brug for om: 

    • Hvad ASIN numre er, og hvorfor er de så vigtige for at få dine produkter vist i relevante søgninger på Amazon?
    • Hvor finder du dem og hvordan opretter du dem, hvis du har unikke produkter?
    • Hvad er ASIN “piggybacking” og skal du bruge det eller ej?
    • Hvordan du får mest ud af dit tildelte ASIN nummer?

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    4. Amazon billeder

     

    Det kommer næppe som en overraskelse at bedre billeder giver større sandsynlighed for et salg. Billedet er dén ene ting der gør mest for salget på en produktside, såvel som i din SERP.

     

    amazon-billedkrav

    Hvis du vil have at dine produktannoncer og produktsider på Amazon skiller sig ud, så skal du være ekstra opmærksom på følgende:

    • Hvad er kravene og guidelines for billeder på Amazon?
    • Hvordan organiserer du dine billeder, afhængig af hvilken branche du er i?
    • Hvad skal du undgå når det gælder billeder, så du ikke modtager en kvalitets advarsel fra Amazon?

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    5. Amazon ordrestyring

     

    Ordrestyring har en stor indflydelse på din Perfect Order Percentage (POP) score.

    Hvis du sælger på din egen eCommerce side såvel som på Amazon, så er du sikkert klar over hvilken hovedpine ordrestyring kan give.

     

    amazon-order-management-flowchart.png

    Det er ikke let at holde styr på dit varelager, så du er sikker på dine varer er på lager før de bliver solgt. Men igen, lad det ikke skræmme dig fra at sælge på Amazon. DataFeedWatch Amazon Module kan hjælpe med det:

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    6. Amazon kategorier

     

    Valg af den rigtige Amazon kategori til dine produkter har en afgørende effekt på din rating. Så hvordan vælger du den kategori der passer bedst? På Amazon er der to typer af kategorier; Open categories (åbne kategorier) og categories requiring approval (kategorier der skal godkendes).

     

    amazon-kategorier

    Et par hurtige tips til at hjælpe dig finde den rigtige kategori i Amazon's taksonomi:

    • Lav en produkt søgning;
    • Brug en søgeords software;
    • Brug “Søg efter dit produkts kategori”.

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    7. Amazon prissætning

     

    Prissætningen er meget konkurrencepræget på Amazon. Det påvirker ikke bare chancen for at vinde “the Buy Box”, det er også en af hovedårsagerne til at en kunde til sidst beslutter sig for at købe fra dig eller en anden sælger.

     

    amazon-repricing.png

     

    Hvad er de forskellige typer af prissætning på Amazon og hvordan underbyder du dine konkurrenter ved at ændre prisen?

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    8. The Buy Box 

    Siden shopping på mobilen overhalede shopping på computeren i 2018, så er “the Buy Box” stadig mere vigtig. Hvad er de forskellige faktorer der påvirker “the Buy Box” scoren?

     

    amazon-buy-box-online-detailhandlere

     

    • Håndtering af ordren
    • Den endelige pris
    • Perfect Order Percentage (POP) scoren 
    • Fragt
    • Feedback Score (karakterer)
    • Antallet af fejl på ordrer 
    • Svartid til kunder

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    9. De mest almindelige fejl og ulemper ved at sælge på Amazon

     

    Med spændingen ved at sælge til hundredetusinder af kunder og de mange vandpytter man skal hoppe over for at forblive konkurrencedygtig, er der en hel del huller man kan falde i undervejs. 

    Mange af de fejl og faldgruber afskrækker ofte sælgere, så de ikke fortsætter med at sælge på Amazon - mange vælger at forlade siden inden for det første år:


     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    Bonus: Beskyt dit brand på Amazon

     

    Hvis du virkelig vil beskytte dit brand på Amazon så er beskyttelse eller registrering af dit brand essentielt hvis ikke du vil miste et salg.

    amazon-influencers-distribution.jpg

    Brand registrering på Amazon: Du kan registrere dit brand for at få mere indflydelse på indholdet af produktdetaljerne på din side. 

    Brand beskyttelse på Amazon: Beskytter dit brand mod forfalskninger og kopier.

     

     Returnér til toppen af siden eller Download Amazon PDF Guiden.

     


    New call-to-action