6 Affiliate Markedsføringstrends der kommer til at booste profitten i 2021

Lad os springe direkte ud i det. Affiliate marketing går ud på, at et firma tjener penge på at promovere et andet firmas produkter. Eftersom “affiliate” betyder at “indgå partnerskab” og markedsføring går ud på at sælge, så giver udtrykket mening og de to fungerer godt sammen. 

 

Men hvad betyder det helt konkret i praksis? Den korte version er, at det drejer sig om at arbejde sammen med andre firmaer og tjene penge

 

Det gøres ved at bruge annonceringspartnere, som tjener en kommission hver gang der er et lead eller hjemmesiden bliver besøgt. Det er rent win-win! En måde det gøres på, er ved at skabe indhold til blogs og sociale medier, hvor et affiliate link diskret tilføjes i indholdet. 

 

Men nu findes der adskillige andre metoder, der bruges på forskellige medier, og som vækster i popularitet - såsom video og annonceringer på apps.

affiliate-marketing-trends

 

Det årlige forbrug på affiliate markedsføring estimeres til imponerende $12 milliarder! Hvilket betyder, at brugen af affiliate markedsføring er en fantastisk måde at komme foran konkurrenterne på. Med det tal i baghovedet, så er det tid til at se på, hvilke 2021 trends, der kommer til at booste profitten på alle parametre.

 

how-affiliate-marketing-works-1-1

Kilde: Tune

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


1. Virksomhederne vil nu overveje mobiltelefonerne mere


Indrøm det bare, de fleste af os bruger meget mere tid på vores telefoner end vi bryder os om. Vi er et samfund der er afhængig af mobil teknologi. Folks telefoner er blevet personlige computere, som de kan bruge som chat kanaler, indkøbsenheder eller endda et sted at arbejde.

 

Det betyder, at hvis man som virksomhed vil have mest muligt ud af affiliate markedsføring, så skal man lave indhold der er mere mobilvenlig. I 2021 vil noget annonceringsmateriale udelukkende være fokuseret på mobile enheder og vil være baseret på den måde folk bruger deres telefoner på. 

 

Det kan være værd at analysere de sider, hvor folk har tendens til at bruge deres mobiler mere og oprette links baseret på dette. Eller det kan bare være, at en virksomhed laver sin side mere mobilvenlig generelt set. 

 

Virksomheder er nu i stand til at skabe en personaliseringsstrategi for mobiltelefon brug, så det mindste man som virksomhed kan gøre er, at sørge for at links og indhold er mobilbrugervenlig. For alternativet er, at hvis en side er forvirrende, når den klikkes på via en mobiltelefon, så vil brugeren opgive. 

 

Eftersom vi vælger at bruge mobiltelefonerne til generelle opgaver, er det virksomhedernes ansvar at sørge for, at de holder trit med denne trend. Ellers vil man, som virksomhed, gå glip af muligheder for at promovere sit firma.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


2. Influencerne vil få større indflydelse

 

Influencernes popularitet bliver bare ved med at vokse. Selvfølgelig er en influencers rolle... tja, at “influence”, altså påvirke. Det betyder, at de bliver betalt, eller får gratis produkter, mod at overtale andre til at investere deres penge i det de nu annoncerer for. Uanset om det ser sko, desserter eller selv sikkerhed i skyen. 

 

Virksomhederne vil ofte betale influencers for at annoncere deres produkter eller diskret overtale andre til at bruge det firma. Det gør dem i bund og grund til affiliate marketing ambassadører. 

 

Et samarbejde med en influencer er en fremragende måde at booste sin profit. Især fordi at for hver gang der bruges $1 på en influencer, så kan en virksomhed forvente en gennemsnitlig profit på omkring $5.78

 

Det er endnu en grund til at sikre, at virksomheden er så mobilvenlig som mulig, for influencere har størst indflydelse på Instagram. Den sociale medieplatform er primært en mobilbaseret side. Så det giver mening at sikre, at brugerne får en behagelig oplevelse, når de klikker igennem fra Instagram til produktets side. 


En af grundene til at influencere har så meget succes er på grund af deres evne til at forholde sig neutrale mens de stadigt er i stand til at sælge et produkt. Det skaber en organisk og smart shopping oplevelse for alle involverede parter. Efterhånden som virksomheder får mere tillid til influencers, vil denne type af affiliate markedsføring fortsætte med at vækste.

 

 

 

influencer-marketing-impact

 

Kilde: Persuasion-Nation

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


3. Kunstig intelligens vil spille en større rolle

 

Det betyder ikke, at der pludselig vil være en tilførsel af robotter der prøver at sælge os ting. Det betyder, at flere personer vil bruge stemme-aktiveret AI, såsom Siri, Alexa eller Cortana, og affiliate markedet vil vokse på det område. 

 

Måden som kunderne interagerer med informationer er under forandring. Folk stoler langt mere på stemmesøgninger nu end skreven information. Så for at skubbe sig selv ind i 2021, så vil annoncører være nødt til at finde en måde at arbejde sig rundt om det faktum. Uanset om de bliver ved at bruge markedsføringsmæssige samarbejdsværktøjer eller om det er ved at skab stemmeaktiveret affiliate markedsføring. 

 

For at gøre det til en succes vil man, som virksomhed, være nødt til at overveje den måde personer taler og stiller spørgsmål på, sammenlignet med den måde de skriver og formulerer forespørgsler. 

 

Det kan betyde, at søgeordene bliver længere eller sætningerne skal struktureres anderledes. Når man skriver på Google, kan en person, for eksempel, skrive “RPA i virksomheder”. Mens hvis de spørger Alexa, så siger de måske “Alexa, hvordan hjælper Robotic Process Automation firmaer?” Det er noget virksomhederne er nødt til at tænke over og forberede sig på. 

 

Arbejdet med hvordan mennesker opfører sig, inklusiv hvordan de taler, hjælper med at holde et publikum engageret. Noget som så til gengæld betyder et større publikum, og øget interaktion og mere salg.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


4. Blogs vil vokse i popularitet

 

Som det er nu, så er blogs allerede en stor kilde til affiliate markedsføring. Det er et fremragende middel til at optimere SEO og søgeord og til at placere diskrete annoncer. 

 

I dag kan man finde blogs alle steder. De spænder fra amatørernes personlige blogs til virksomheders professionelle. Så de er det perfekte sted til at integrere et produkt og bruge affiliate markedsføring. 

 

Tænk over det. Tidligere, når vi ønskede at vide noget, så brugte vi uendelig meget tid på at researche og samle detaljer. Nu behøver vi bare at Google det og der er dukker et utal af blog posts op, såsom hvor man kan finde den bedste software til gratis video konference opkald eller en personlig historie om at blive mere miljøvenlig. 

 

Selvfølgelig kræver det lidt know-how at tjene penge gennem blogs, og desværre er det ikke nok at indsætte tilfældige søgeord. Det gælder om at tilføje de rigtige søgeord og links, så virksomheder vil sikkert øge brugen af automatiseret skrivesoftware for at sikre, at de skaber blogs der er så gode som de overhovedet kan blive.

 

 

 

affiliate-marketing-basics

Kilde: Zac Johnson

 

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


5. Personliggjort indhold vil vokse

 

Personliggjort indhold er i den grad i vækst. Har du nogensinde se fjernsyn online og reklamerne begynder og pludselig kender de dit navn? Det er personliggjort affiliate markedsføring. Lige så overraskende som du synes det er, så fanger det din opmærksomhed, ikke? 

 

Siden content er alle steder nu om dage, så vil folk begynde at bruge usædvanlige taktikker til at få deres virksomhed til at skille sig ud i 2021. En stor del af det vil være, at tilpasse sig til personliggjort indhold. 

 

For at hyper-målrette mod en målgruppe, så bør virksomheder kombinere personliggørelse med andre taktikker. Det kan være at bruge et call to action eller minde kunden om de produkter de tidligere har vist interesse for. 

 

Personliggjort indhold kan skabes gennem annoncer på sociale medier, e-mails, videoer og endda blogs. Så i stedet for bare at skabe en generisk markedsføringskampagne så kan virksomheder tilføje navne, stednavne eller varer som brugeren har set på. 

 

Lad os, for eksempel, sige at en virksomhed prøver at fremme gentegnelse af abonnementer hos SaaS kunder. I stedet for at sende en e-mail der begynder med:

 

“Hejsa. Check vores seneste abonnementstilbud...”

 

… så bør virksomheden personliggøre sine interaktioner og skrive: 

 

“Hej Harry. Vi kan se, at dit SaaS abonnement næsten er udløbet, så vi tænker du gerne vil se de forskellige muligheder for at forlænge.”

 

Ved at være mere specifik og personlig hjælper det med at fange opmærksomheden hos dit publikum, og får dem til at føle sig som noget særligt.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


6. Udforsk de forskellige platforme

 

Når det kommer til affiliate markedsføring, så har marketingafdelinger en tendens til at holde sig til “traditionelle” medie metoder når det gælder om at få budskabet ud. Eksempler på dette er sociale medier, e-mails og blogs. 

 

Som allerede nævnt, så er der fremragende måder at bruge affiliate markedsføring på. Men for de teams der vil slå konkurrenterne i 2021, så er de nødt til at overveje andre platforme og metoder til at få forbindelse til forbrugerne. 

 

Vi er i en tidsalder hvor kreativitet er nøglen til at skille sig ud. Det drejer sig ikke kun om at tænke ud af boksen, men om at kravle ud af den. En god måde at komme i gang er ved at se på andre former for medier som kunderne engagerer sig i. 

 

Takket være den store vækst i brug af mobiltelefoner så spiller mange af os spil på telefonerne. Som teknologien udvikles så vil flere virksomheder bruge spil til at sælge. Det skyldes at spil er afhængighedsskabende, og strategien kan bruges til at fastholde spillerne og skabe kundeloyalitet og brand awareness. 

 

Et andet sted hvor virksomheder vil begynde at samarbejde på tværs af teknologi og markedsføring er gennem Virtual Reality og Augmented Reality (som Pokemón spillet). Uanset om det er ved at skubbe på med markedsføringsautomatiseringer eller den seneste mode, så vil de skabe endnu flere spændende trends. 

 

Heldigvis er der masser af samarbejdsværktøjer for kreative teams, så virksomhederne kan omsætte de futuristiske ideer, der hjælper dem med at være et skridt foran konkurrenterne.

 

 

 

affiliate-marketing-consumer-cycle

 

 

Kilde: Nesook

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog


Konklusion

 

Selvom markedsførings miljøet konstant ændrer sig, så må de forskellige teams holde sig på forkant med af de kommende trends og fortsætte med at bevæge sig fremad. Derfor kan en kampagne indeholde personliggørelse, traditionelle metoder og et kig på fremtiden, eller alle tre dele. 

 

En ting er helt sikker: 2021 bliver det år der ryster posen i affiliate markedsføring. Og for at holde sig foran konkurrenterne, så vil virksomhederne være nødt til at følge med og tilpasse sig de seks nye tendenser, der er opridset i denne artikel.

 

Returnér til toppen af siden

Download

Skrevet af Richard Conn - RingCentral US

Richard Conn is the Senior Director, Search Marketing for RingCentral, a global leader in unified communications and computer telephony integration software.He is passionate about connecting businesses and customers and has experience working with Fortune 500 companies such as Google, Experian, Target, Nordstrom, Kayak, Hilton, and Kia. Richard has written for sites such as Right Inbox and Flippingbook.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os