Casestudie: Sådan skaber du Facebook-annoncer, der altid er opdaterede

Northern Commerce er et full service e-handelsudviklings- og digitalt marketingbureau. Deres kunder ofte spørger om annonceløsninger, der fungerer i stor skala og ser godt ud på Facebook og Instagram.

 

Hvis du bruger DataFeedWatch kan du lære af dette blogindlæg, hvordan du kan oprette dynamiske annoncer, der ser godt ud med livsstilsbilleder fra din butik. Du vil være i stand til at lave dine annoncer hurtigere og øge deres effektivitet.

 

how_to_create_google_ads_that_never_suffer_ad_fatigue_DK

Problem: Det tager lang tid at oprette nye Facebook- og Instagram-annoncer manuelt

 

Desuden er dynamiske feed-annoncer ofte kedelige produktfotos.

 

Det har altid været ligetil at oprette en annonceringskampagne med statiske annoncer. Du vælger:

  • dine annonceplaceringer
  • din målgruppe 
  • oprette flere annoncer for at teste de bedste kombinationer af annoncetekster og billeder.

Efter et par uger kender din målgruppe dine annoncer godt, og du gentager processen igen med nye annoncer.

Dette fungerer, når du kører små kampagner, men det kan ikke skaleres, når du opretter hundredvis eller tusindvis af annoncer. Den tid og de ressourcer, der er nødvendige for at oprette annoncer og annoncevariationer, bremser annoncetestning, og effektiviteten lider, efterhånden som annoncetrætheden indtræder.

 

Dynamiske annoncer til Facebook og Instagram skal løse udfordringen med at oprette nye annoncer manuelt. Dynamiske annoncer fungerer ved at oprette annoncer i enkeltbillede- eller karruselannonceformat på Facebook, Instagram og Audience Network ved hjælp af billeder og oplysninger fra dit produktfeed.

 

Ved at udnytte en annonceskabelon på Facebook-annonceplatformen og dit produktfeed, kan du automatisk oprette dynamiske annoncer, der konstant opdateres og skræddersys til den enkelte kunde.

 

Mange produktfeeds har dog kun kedelige produktfotos på hvid baggrund. Disse stockfotos fungerer godt på de fleste e-handelswebsteder, men passer ikke naturligt inde i Facebook- og Instagram-feeds, hvor livsstilsbilleder i øjeblikket dominerer.

 


Løsning: Opret dynamiske annoncer med livsstilsbilleder

 

Der er mange løsninger på denne udfordring, men nedenfor vil vi skitsere et typisk scenarie, som i de fleste tilfælde ikke kræver hjælp fra dine udviklere.

 

Forbered din butik

 

Det første skridt er at oprette din butik med livsstilsprodukter. Du kan have dem som førstepartsindhold eller ofte modtage dem fra producenten eller sælgeren af produktet.

 

Du skal uploade disse til de respektive produkter i din butik med en unik nøgle knyttet til filnavnet. Livsstilsbilledet i din butik skal have en filsti med den unikke nøgle i filnavnet, f.eks:

 

https://cdn.shopify.com/s/files/1/2553/8626/files/pulpandpress-spicy-lemon-1litre_XYZ123.jpg

 

I ovenstående eksempel kan du se, at den unikke URL-nøgle, der anvendes, er "_XYZ123".  

 

Det kan virke skræmmende at uploade livsstilsbilleder for hvert enkelt produkt, men husk at bruge 80/20-reglen til at prioritere de 20 % af produkterne, der tegner sig for 80 % af din omsætning.  Hvis dit katalog konstant ændres med opdaterede produkter, så prøv at fokusere på at tilføje livsstilsbilleder til dine nye produkter, efterhånden som de tilføjes til din butik. Husk at bruge den samme unikke nøgle i filnavnet på dit livsstilsbillede.

 

Konfigurer DataFeedWatch

 

Når livsstilsbillederne nu er uploadet til din butik, er det tid til at konfigurere DataFeedWatch til at gøre det hårde arbejde og oprette dit nye feed med livsstilsbilleder. Konfigurer din image_link-attribut til at kigge gennem dine forskellige inputfelter, der kan indeholde dit livsstilsbillede.

Nedenfor er et eksempel på regler i DataFeedWatch, der søger gennem forskellige billeder, der er tilknyttet produkter, for at finde det billede, der indeholder vores unikke URL-nøgle.

(Bemærk: en dedikeret attribut på din butik er en mere elegant løsning til at finde denne værdi)

 

 

replace-image-urls-facebook-ads.png

 

 

Nu hvor din image_link-attribut fortrinsvis trækker dit billede af livsstilsproduktet ind, skal du skabe en måde at filtrere disse produkter fra. Du kan enten udnytte funktionen "IS IN-LIST" i DataFeedWatch til kun at medtage produkt-id'er, der svarer til dine butiksartikler, som indeholder billeder af livsstilsprodukter, eller oprette et "internt felt", som kan bruges til at indstille en brugerdefineret etiket (custom label), der angiver, at produktet har et livsstilsbillede.

 

Opret dit Facebook-katalog

 

Opret nu et nyt Facebook-katalog, der skal indeholde dine produkter med livsstilsbilleder. Hvis du har brugt et internt felt til at filtrere dine produkter, skal du blot oprette et produktsæt, der indeholder din brugerdefinerede etiket (custom label), ellers kan du bruge standardsættet med alle produkter.

 

Når du opretter dine nye dynamiske annoncesæt, skal du blot vælge dit nye livsstilskatalog, og annoncerne i det vil automatisk inddrage dit livsstilsbillede. Nu har du flotte billeder af livsstilsprodukter, der fylder dine annoncer, og meget brandede annoncer i stor skala.

 


Sammenligning af effektivitet: Dynamiske annoncer med livsstilsbilleder vs. statiske annoncer

 

Vi testede de nye dynamiske annoncer med livsstilsbilleder af produkter mod de gennemprøvede og manuelt skabte karruselannoncer. I løbet af en fire ugers periode nåede vores test ud til to millioner mennesker med fem millioner visninger, hvor 25 % af trafikken blev tildelt vores dynamiske annonce.

 

Som et resultat af livsstilsbilleder-testen så vi en enorm stigning i konverteringsraten i hele vores salgstragt.

 

Resultater: 137% stigning i konverteringsraten

 

Efter at have implementeret testen med den dynamiske annonce oplevede vi en imponerende stigning i hele vores salgstragt sammenlignet med vores statiske annoncer.

Trafikken, der blev kørt til butikken gennem den dynamiske annoncetest, oplevede en stigning i konverteringsfrekvensen på over 100% både når kunderne tilføjede varer til deres indkøbsvogn og startede betalingsprocessen.

Der var en stigning på 137 % i konverteringsraten for de dynamiske karruselannoncer med livsstilsbilleder i løbet af vores testperiode.

 

facebook-ads-product-feed-optimization-results.png

 

Dynamiske annoncer med livsstilsbilleder gør det muligt for annoncører at skalere deres kampagneopbygning og sikre, at de har frisk kreativitet, der når ud til deres kunder.

 

Med Facebooks evne til dynamisk at udvælge de mest relevante produkter for hvert indtryk og et feed af høj kvalitet, der er opbygget via DataFeedWatch, kan Dynamiske Annoncer skabe bedre resultater og samtidig reducere administrationsressourcerne.

 

 


Om Northern Commerce

 

Northern Commerce er Canadas hurtigst udviklende full-service e-handelsbureau med en dokumenteret succes inden for online detailhandel og Omnichannel Commerce-løsninger. Som et performancefokuseret marketingbureau leverer vi løsninger for at drive din virksomhed fremad.

 

Hidtil har Northern's implementeringer behandlet over 1,8 milliarder dollars i omsætning og bruges af hundredtusinder af mennesker hver dag fra detailhandlere og grossister til tjenesteudbydere.

 

 

ØG DIN GOOGLE SHOPPING ROAS

Vil du optimere dit datafeed?

Planlæg et 1-til-1-opkald med en af vores produktfeed-eksperter.

• Få mere at vide om bedste praksis for datatransformation,
• Diskuter optimeringer, der er specifikke for dit produktkatalog,
• Få en live rundvisning i DataFeedWatch-appen.

Vi glæder os til vores møde!

Skrevet af Julian Reiche

Julian is the Digital Advertising Team Lead at Northern Commerce, Canada's fastest growing full-service ecommerce agency. Cutting his teeth in the startup world Julian brings a growth mindset to the agency world where his team scales clients growth models and implements high impact digital advertising campaigns. Northern Commerce combine experience, creativity, and data to scale acquisition strategies driving real growth for clients at scale.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os