Forstå hvordan Dynamic Remarketing fungerer på Google Shopping

    remarketing

     

    Dynamisk marketing er en vigtig del af enhver online forhandlers marketing strategi. Den leverer personligt tilpassede annoncer til brugere der tidligere har besøgt din webshop. Når disse vigtige besøgende forlader din butik og fortsætter med at shoppe et andet sted, så vil de se annoncer for de produkter de har kigget på i din webshop.

    Det resulterer i øgede konverteringer. Du kan opsætte en dynamisk marketing kampagne i Google AdWords gennem dit “Merchant Center”. Det er ikke specielt svært, men det kræver dog brugen af adskillige specifikke felter. Du kan tilføje de felter til dit Google feed med DataFeedWatch. Vi gennemgår hvordan du bruger hver enkelt af dem nedenfor.

     

    display_ads_id:

    Funktionen tillader dig at tildele et id nummer til en vare som er forskellig fra dets id på Google Shopping. Som på Google Shopping, så skal alle id numre være unikke, også på tværs af feeds. Du kan bruge dette felt hvis du gerne vil have andre id numre til dine dynamiske marketing kampagner end dem du bruger i din Google Shopping kampagne.

     

    display_ads_similar_id:

    Feltet her er frivilligt at bruge, og tillader dig at anbefale lignende varer fra din egen webshop i den dynamiske produkt annonce. Alt du skal gøre er at indtaste det id nummer der tilhører den vare som du gerne vil vise som en anbefaling. Denne værdi kan tilføjes 10 gange for hver vare.

     

    Få vores guide til hvordan du fordobler dit Google Shopping Salg på en time

     

    display_ads_title:

     

    Det tillader dig at give en vare en anden titel end den, som den har fået hos Google Shopping. Dog skal du huske, at AdWords stadig har de samme guidelines til at navngive dine produkter, og alle varianter af produktet skal stadigt inkludere navnet på hovedkategorien.

     

    display_ads_link:

     

    Feltet tillader dig at linke til en anden vare der er magen til, i stedet for det link der bruges i Google Shopping. Det kan være praktisk hvis du gerne vil registrere hvordan brugerne finder dit produkt. For at feltet her fungerer optimalt så skal dit link altid begynde med et "http://".

     

    display_ads_value:

     

    Tillader dig at sætte en bestemt avance på en vare.

    display_ads_recommendation_preference:

    Funktionen tillader dig at prioritere hvilke varer der skal vises i en dynamisk vist annonce. Der er kun tre muligheder: Preferred (foretrukket), regular (almindelig) og blacklisted. Varer der er markeret som “preferred” har en større chance for at blive vist.

    Varer der er blacklistet vises ikke som et forslag til en kunde, medmindre vedkommende tidligere har kigget på varen på din side. Regular, altså almindelige varer, gives ikke nogen speciel behandling. Hvis feltet står som blank, vil varerne som udgangspunkt blive behandlet som regular.

     

    excluded_destination:

     

    Dette tillader dig at beslutte hvor en bestemt vare bliver vist. Du kan vælge ikke at annoncere en vare i en display ads (se ovenfor), og i det tilfælde vil den kun blive vist på Google Shopping.

     

    adwords_grouping:

     

    Funktionen tillader dig at gruppere varer med en bestemt værdi. På den måde kan du køre kampagner på en bestemt varetype og sætte forskellige bud på forskellige grupper af varer. Dette felt eksisterer ikke i Googles Shopping kampagner.

     

    adwords_labels:

     

    Det tillader dig at give en vare multiple labels (flere forskellige etiketter). Det kan bruges sammen med grouping label. Dette felt eksisterer heller ikke i Googles Shopping kampagner.

     


    New call-to-action