Google Produkt Kategori [google_product_category] egenskaben bruges til at kategorisere en vare. Kategorien vælges fra Google’s taksonomi. Du kan finde den fulde liste af produktkategorier her.
Placeringen af varer i produktkategorierne er designet til at hjælpe potentielle kunder med at finde vej til dit produkt.
Derfor er det helt essentielt, at du har valgt den korrekte kategori til dit produkt. Ellers kan du ende med at kunderne har svært ved at finde det de leder efter.
For nogle varetyper så er brug af en Google produktkategori et krav. Det inkluderer varer indenfor Clothing & Accessories (tøj og tilbehør) og Media & Software.
Start din 15-Dages GRATIS Prøveperiode i Dag!
Ellers er det helt frivilligt om du vil bruge en produktkategori som en data feed egenskab. Det anbefales dog. Det vil hjælpe Google med at identificere dit produkt, og matche det med en potentiel kundes søgning.
Desuden vil det hjælpe på at forbedre klikraten i dine kampagner, hvis du har de mest udførlige beskrivelser og tildelte egenskaber for hver vare.
Jo mere nøjagtige dine egenskaber er, jo oftere vil du blive vist i de rigtige søgninger. Det forbedrer både dine faktiske og forventede CTR (click-through-rate).
Det følgende er de absolutte minimumskrav du skal overholde, for at sikre dig at dine produkter bliver godkendt og vist i relevante søgninger.
Ud over minimumskravene, så er der en række af tips til produktkategorier der kan hjælpe med at booste din kampagne performance. De er som følger:
Googles Produktkategorier er helt essentielle for visse kategorier. Der hvor de ikke er et krav, er det stadigt anbefalelsesværdigt at bruge en “product category attribute” (egenskab).
De hjælper dig nemlig med at forbedre dit produkts relevans og matche det med en søgning fra en kunde.