Introduktion til den nye “Shop Wizard”

Vores team arbejder hårdt bag scenen for konstant at forbedre appen. En af vores seneste tilføjelser er den nye og forbedrede “Shop Wizard” (på dansk: Shop Troldmanden). Den tillader dig at tilføje nye butikker til din konto på en endnu lettere måde. Lad os se på hvordan den fungerer!

shop_wizard 1 (1)

 


Hvad er der ændret?

 

Du vil opdage, at hvis du nu går ind og tilføjer en butik til din virksomhed, så ser siden lidt anderledes ud. Vores mål er, at gøre processen så hurtig, let og lige ud af landevejen som muligt for dig. Det er den samme app, som du elsker, men nu i forbedret udgave.

 

Du vil opdage nye ændringer igennem alle 3 trin af din shop wizard, plus nogle nye funktioner. Men vi kaster i første omgang et nærmere blik på Input Field, Updates Schedule og Internal Fields.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


Opret en ny butik

 

Lad os gennemgå hele processen sammen. Vi kommer til at udpege alle de nye ændringer undervejs.

 

name_new_shop

 

 

Input Feed 

 

Trin 1: Vælg et navn til din butik.

 

Den kan hedde lige hvad du drømmer om. Når først du har indtastet et navn, så vil mulighederne for dit hoved feed dukke op. 

 

Sælger du tøj? Sæt kryds i boksen, for det vil hjælpe dig med din feed opsætning senere. 

 

Opsætning af hoved feed

 

Trin 2: Hvor er dit hoved feed gemt?

 

Det er her du skal vælge input-kilden til dit produkt data feed. Hvis du uploader dit feed fra en indkøbskurv, så skal du bare vælge det tilsvarende ikon. 

 

Hvis dine produkt data i stedet gemmes i et dokument, så kan du også let uploade en fil. Vi understøtter følgende filtyper: CSV/TXT, Google dokumenter, JSON og XML. 

 

Fusionering af flere filer

 

Hvis du har oprettet en ny butik hos os før, men havde dine data opbevaret i mere end en fil, så ved du, at det er muligt at fusionere dem, men at det krævede hjælp fra vores Supportteam. Nu er det muligt for dig selv, at fusionere flere dokument lige der, hvor du opretter din nye butik.

 

Du er også blevet i stand til at fusionere mere end en filtype. Den eneste undtagelse er JSON, som kun kan fusioneres med andre JSON filer (i hvert fald for nu).

 

add another feed

 

Vælg det ikon, der passer til den type af fil du bruger, og søg enten efter filen eller kopier URL-linket ind. Klik så på knappen “+ Add Another Feed” og følg den samme procedure.

 

add additional feed 1

 

Efter du har opsat din nye butik, så har du adgang til at fusionere filerne og yderligere opsætning under “Merge File settings”.

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


Ny daglig opdateringskalender

 

Det anbefales at planlægge mindst en opdatering hver dag. På den måde kan du sikre, at dine feeds altid er korrekte og de seneste informationer vises i dine annoncer.

 

Trin 3: Vælg din ønskede tidszone og vælg så de tidspunkter, hvor du foretrækker at dine produkter bliver opdaterede.

 

updates

 

Klik på knappen “+ Add Another Update” og vælg tidspunktet, enten ved at klikke på tallene eller ved at taste dem ind. 

 

Afhængigt af dit abonnement, så har du et vist antal daglige gratis downloads. Lad os opdele det efter niveau. 

 

Butik: 1 gratis opdatering, uden mulighed for at udvide antallet. Hvis du gerne vil tilføje flere, så er vores Supportteam mere end glade for at tage en snak om, hvilket abonnement der passer bedst til dig. 

 

Onlinehandler: 2 gratis opdateringer per butik

 

Bureau/Enterprise: 5 gratis opdateringer per butik

 

Du vil se nedenfor, at vi har valgt flere end 5 gratis downloads. I det tilfælde vil ekstraudgiften vises ved hver download.

 

extra upload costs

 

Ekstra udgifter til opdateringer afhænger af, hvor mange produkter du har i din butik. Du kan køre musen over spørgsmålstegnet for at se grænseværdien og der er et estimeret beløb baseret på de opdateringer du har valgt nederst på siden. Det kan altid lade sig gøre at lave revideringer i dem senere i opsætningen af din butik. 

 

Husk dog, at der er en total begrænsning på 24 uploads for hver butik.

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


De afsluttende skridt

 

Trin 4: Kortlæg dine interne felter

 

Vi er nu nået til det sidste skridt. Nu kan du kortlægge dine interne felter. Du vil også se vores forslag, så du kan beslutte, om alt ser godt ud før du fortsætter og afslutter oprettelsen af din butik og tilføjer kanalerne.

 

internal fields

 

Er du interesseret i at give dine feeds et boost? Check vores artikler 10 Måder du kan optimere dine Google Shopping kampagner og Eksperternes Google Shopping Tips.

 

Opsætningstrin 5: Fusioner opsætningen

Du kan springe over dette trin, hvis du kun bruger én kilde til dine data feeds. 

 

Nu hvor dine nye butik er oprettet og alle dine produkter er færdige med at downloade, så kan du gå ind i opsætningen af “Merge Feed”. For at sikre, at de fusionerer korrekt, så udvælg almindelige egenskaber, der gentages i dine feeds, så dataene ikke bruges mere end en gang.

 

merging fields

 

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


Tada!

 

Så har du set hele gennemgangen af hvordan du bruger den nye “shop wizard”. Som altid, så sætter vi pris på din feedback og håber det vil forbedre din samlede oplevelse. Har du ekstra spørgsmål? Så er vores supportteam altid glade for at høre fra dig. 

 

Spekulerer ud på, hvad vi ellers har puslet med på det seneste? Læs vores seneste opdatering om prisovervågning

 

Shop Wizard FAQ (spørgsmål)

 

  • Kan jeg planlægge ekstra opdateringer?
    Ja, du kan planlægge op til 24 uploads hvis du har en Onlinehandler, Bureau eller Enterprise konto. 

 

  • Hvor meget koster de ekstra opdateringer mig?

Du vil få et estimeret overslag over udgiften før du beslutter dig, og det er baseret på antallet af produkter du har. Tilføj bare de ekstra opdateringer du ønsker til trinnet “Updates Schedule” i din shop wizard (eller i din butiksopsætning) og du får prisen vist. 

 

  • Kan jeg fusionere mange forskellige feed kilder?
Ja! Nu er det lettere end nogensinde at fusionere feed kilder. Du kan gøre det i det første trin under opsætningen af din nye butik, eller i “Merge Feed” opsætningen senere.


Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 


Download

 

Skrevet af Anna Hanarz

Anna er en ekspert i PPC og produkt feed optimering med erfaring fra Google AdWords og Microsoft Bing. I sin rolle som Country Manager Nordic Markeds støtter hun virksomheder og markedsføringsbureauer fra Skandinavien for at udfolde deres produkt feeds potentiale. Når hun ikke rejser, læser hun nye sprog eller underviser i det danske sprog og kultur.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os