Nye Google Shopping-lande 2020

google-shopping-new-countries-2020

 

 

Hvis Google Shopping har lanceret, hvor du bor, har du måske allerede glemt hvordan livet var uden det. Det rulles dog stadig ud over hele verden, og flere lande tilføjes fortsat.

 

Dette har særligt spændende udsigter for annoncører. Selvom din virksomhed ikke er baseret i et af disse nyligt tilføjede lande, åbner det mulighederne for din annoncerings rækkevidde. Google tilføjede 33 nye lande i år, hvilket bringer det samlede antal tilgængelige Google Shopping-markeder til over 90.

 

Dette er de 33 nye lande i beta, der nu er tilgængelige til Google Shopping:

 

  • Algeriet
  • Angola
  • Bangladesh
  • Cambodja
  • Cameroun
  • Costa Rica
  • Elfenbenskysten
  • Dominikanske Republik
  • El Salvador
  • Etiopien
  • Ghana
  • Guatemala
  • Kenya
  • Madagaskar
  • Mauritius
  • Marokko
  • Mozambique
  • Myanmar (Burma)
  • Nepal
  • Nicaragua
  • Nigeria
  • Pakistan
  • Panama
  • Puerto Rico
  • Saudi Arabien
  • Senegal
  • Sri Lanka
  • Tanzania
  • Tunesien
  • Uganda
  • Venezuela
  • Zambia
  • Zimbabwe

 

 

Indholdsfortegnelse

 

Hvad betyder disse nye lande for dig?

Tips til at komme i gang

Hvilket sprog og valuta skal du bruge?

Fordele

Konklusion

 


Hvad betyder disse nye lande for dig?

 

Nu hvor nye lande er kvalificerede til Shopping-annoncer, kan du målrette dem mod dine kampagner, uanset hvor du er i verden.

 

Hvis din virksomhed er baseret i et af disse nye lande, er det nu virkelig din chance for at maksimere virkningen af din reklame. Chancerne er, at du muligvis allerede har brugt tekstannoncer. Ved også at bruge Shopping-annoncer kan du begynde at dominere søgesiden på dit lokale marked ved at køre begge på én gang.

 

Der er også mange grunde til, at du måske er motiveret til at udvide din virksomhed til et af disse lande. Et eksempel er, hvis du allerede bruger det lokale eller understøttede sprog, og du finder ud af, at der er en efterspørgsel efter de produkter, du sælger.

 

For hvert nyt land skal du oprette en ny Shopping-kampagne. Dette kan være så simpelt som at duplikere dit eksisterende feed og bare foretage et par ændringer, hvis du holder alt på det samme sprog.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


Tips til at komme i gang

 

 

Når du tilføjer en Shopping-kampagne til et nyt land, er der nogle ting, du kan gøre for at indstille dig til succes. Lad os starte med det grundlæggende.

 

Sådan tilføjes et nyt land manuelt

 

Når du er logget ind på Merchant Center:

 

  1. Klik på 'Produkter' fra sidepanelet
  2. Gå til 'Feeds'
  3. Tilføj et nyt feed, eller vælg et allerede eksisterende
  4. Klik på fanen 'Indstilling'
  5. Vælg dit land og derefter hvilket sprog du vil annoncere på

 

 

 

add_new_country

 

 

Det vigtigste at huske er, at dit produktfeed og landing pages skal være på det samme sprog, som du har valgt her. Sørg for at være opmærksom på den understøttede valuta og understøttede sprog i hvert land. Du kan finde en komplet liste her.

 

Hvert domæne kan kun linkes til én Google Merchant-konto. Hvis dine nyligt lokaliserede sider falder ind under det samme domæne, skal du bruge din oprindelige konto.

 

Hvis du bruger en Smart Shopping-kampagne, anbefales det at indstille et mål for din ROAS-værdi. Dette hjælper med at give dig mere ensartet ydeevne, mens trafikken vokser i disse lande.

 

Du kan også holde dine allerede eksisterende displayannoncer kørende, da de kan fortsætte parallelt med din Google Smart Shopping-kampagne.

 

Potentielle problemer og begrænsninger

 

Uanset om du bruger Google Shopping eller udvider på anden måde, kan annoncering i et nyt land komme med sine egne udfordringer. Hvert marked har sine egne nuancer, kulturelle forventninger og købsvaner.

 

Når du opretter din Shopping-kampagne, skal du tænke som dine nye potentielle kunder og fjerne eventuelle forhindringer, der kan forhindre dem i at foretage et køb. Dette kan være alt fra at reducere leveringstidsrammer til at sikre, at dine hjemmeside oversættelser lyder naturlige og er nøjagtige, snarere end blot at oversætte ord for ord.

 

Da disse lande er i beta og ikke er rullet ud, kan den samlede præstation afvige fra det, du er vant til. For eksempel kan nogle produkter, der er annonceret i beta-lande, muligvis ikke vises overalt. Vær opmærksom på specifikke retningslinjer for lande, og fjern ikke-understøttede produkter fra dit feed, hvis det er nødvendigt. Deltagelse i målretning mod disse beta-lande er muligvis ikke tilgængelig for alle sælgere. Du vil være i stand til at vide, om du er kvalificeret, ved at dobbelttjekke i Merchant Center.

 

Generelt tager det op til 3 dage at få dine produkter godkendt af Google. Med lande i beta kan det dog tage lidt længere tid. Den nøjagtige tid er ikke angivet, men du kan sikre dig, at det ikke tager længere tid end nødvendigt ved at oprette produktfeeds uden fejl og være fortrolig med reglerne.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


 

Hvilket sprog og valuta skal jeg bruge?

 

Hvilket sprog og valuta, du bruger i dit produktfeed, betyder virkelig noget, afhængigt af hvilket land du målretter imod. Her er en tabel, der giver information om, hvilke sprog der understøttes af hvert land, og hvad der er den understøttede valuta.

 

På de fleste markeder vil engelsk være et understøttet sprog. Men det er ikke nødvendigvis en god ide at holde fast i dit engelske feed bare for nemheds skyld. Det kræves ikke, at du bruger det lokale sprog, men dine produktfeeds og landing pages skal være på samme sprog.

 

Lad os bruge Costa Rica som et eksempel. Når du indsender dine produkter, skal du helt sikkert også have et produktfeed på spansk og alle sammenkædede destinationssider på spansk, hvis du vil have spansktalende til at finde dine produkter. Men hvis du også vil målrette dig  imod engelsktalende i Costa Rica, kan du tilføje et ekstra feed på engelsk.

 

Nøglen her er at sikre, at dit produktfeed matcher dine landing pages nøjagtigt i sprog og valuta. Hvis du har lyst til at tackle en større udfordring, kan du endda overveje at oprette lokaliserede landing pages og datafeed.

 

Lokalisering

 

Hvis du tænker på begyndelsen af ​​din shoppers rejse, er det mest sandsynligt, at de starter deres søgning på deres modersmål. Hvis du annoncerer i et spansktalende land, men dine annoncer og produktfeed f.eks. Er på engelsk, støder de ikke på dine annoncer. Det er her, lokalisering spiller ind.

 

Lokalisering er processen med at tilpasse dit nuværende produkt til et andet land. Der er to aspekter, der skal overvejes her; sprog og e-handel. Du kan sandsynligvis allerede gætte, hvad hver af dem fokuserer på.

 

Sproglokalisering oversætter al kopi af dit produkt (og produktfeed) til det lokale sprog. Det er muligt at lave en simpel, direkte oversættelse af dit websted for at opfylde sprogkravene. Lokalisering medfører imidlertid mere end bare det. Du vil have, at dit indhold lyder så naturligt som det gør på originalsproget. Ved at give kunden kopi af høj kvalitet på deres modersmål forbedrer du deres oplevelse og opnår troværdighed for dit brand.

 

E-handelslokalisering gør det samme undtagen med at ændre pris og afgifter, så de passer til de lokale valutaer og love. Det kan være en turn-off for kunder at få vist en pris i noget andet end deres lokale valuta. Det er mere sandsynligt, at de forpligter sig til et køb, hvis det er klart, hvor meget de faktisk bruger.

 

Googles valutaomregner

 

Dette er et nyttigt værktøj til at lette din arbejdsbyrde, når du starter en Shopping-kampagne i et land med en anden valuta end det dine produkter er angivet i. Brug af Googles valutaomregner viser automatisk dine produkter, der er anført i shoppers lokale valuta på søgesiden uden at du har brug for det for at opdatere din hjemmeside.

 

Google Finance bruges til at vise den anslåede konverterede pris baseret på aktuelle valutakurser. Selvom det måske ikke er nøjagtigt den samme pris, som shopperen ender med at betale, vil det give dem en god idé om, hvor meget de bruger.

 

Det er vigtigt at bemærke, at du stadig skal opfylde sprog- og forsendelseskravene for det pågældende land. Du finder denne funktion mest nyttig, hvis du vil udvide til et land, som du allerede sender til og bruge det lokale sprog.

 

 

currency_converter

 

 

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


Fordele

 

En af de største fordele ved at sælge på disse markeder er, at du bliver en af de første, inden den bliver overbefolket. Der kan i øjeblikket være et udækket krav i et af disse lande efter et produkt, du sælger.

 

Du vil også være i stand til at udvide din rækkevidde til disse lande både bevidst og ubevidst. Lad os sige, at nogen i Costa Rica søger efter produkter i et andet land. Hvis nøgleordene i deres søgning matcher datafeedet for dine produkter, viser Google dem faktisk din annonce. Det bedste er, at du ikke bliver afregnet for denne slags klik.

 

En anden fordel ved at sælge på forskellige markeder er at kunne maksimere din annoncerækkevidde ved at udvide til lande i forskellige tidszoner og årstider. Ved for eksempel at sælge i USA og et europæisk land får du døgnet rundt søgeindtryk.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


Konklusioner

 

Hver gang Google inkluderer flere lande, der er kvalificerede til Shopping-annoncer, er det en chance for at udvide dine horisonter. Det giver nye muligheder for forhandlere og annoncører til at dele deres produkter i nye dele af verden. Du kan enten udvide din kampagne til lande med det samme sprog og den valuta, som dit feed allerede er i, eller bruge lidt tid og kræfter på at oprette et nyt feed med et lokalt sprog og en anden valuta.

 

Returnér til toppen af siden


New call-to-action

Skrevet af Anna Hanarz

Anna er en ekspert i PPC og produkt feed optimering med erfaring fra Google AdWords og Microsoft Bing. I sin rolle som Country Manager Nordic Markeds støtter hun virksomheder og markedsføringsbureauer fra Skandinavien for at udfolde deres produkt feeds potentiale. Når hun ikke rejser, læser hun nye sprog eller underviser i det danske sprog og kultur.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os