Opret Google Søgetekst Annoncer ved at bruge Product Data Feed

    gta-creation-DFW

     

    I og med at annoncer tager mere og mere af pladsen på SERP (search engine result page, eller søgeresultatsiden på dansk), er det særdeles vigtigt for annoncører at være til stede i både shopping- og de almindelige søgeresultater. Det øger dit brands visibilitet og opmærksomhed og forøger chancerne for at få klik, som så genererer trafik og i sidste ende giver dig et salg. Desuden er det også værd at huske, at jo mere plads din annonce optager på Google søgeresultatsiden, jo mindre plads er der til dine konkurrenter.

    Efter vores nyeste lancering af DataFeedWatch Product Text Ads (produkt tekstannoncer), vil vi gerne gå lidt dybere ned i emnet om feed-drevne tekstannoncer på Google.

     


    Hvad er feed-drevne tekstannoncer

     

    Feed-drevne tekstannoncer, som også kendt som feed-baserede tekstannoncer eller inventory-aware (lagerbeholdnings-) tekstannoncer, er søgeordsannoncer som annoncører opretter for at vise relevante produktinformationer som navn, pris og tilgængelighed og som genereres dynamisk som et svar på en produktspecifik søgeords forespørgsel på Google.

     

    Disse annoncer komplimenterer PLA annoncer og som e-commerce forretning øger du chancerne for for at vise dine produkter, og du får muligheden for at maksimere din trafik og revenue. Mens Google Shopping er en essentiel del af enhver online detailhandlers annoncestrategi så kan du som annoncør også vise søgeords tekstannoncer samtidigt med at du viser annoncer for shopping resultater.

     

    Der er ingen modsætningsforhold mellem at fokusere på både shopping og søgning. Både din PLA og søgeords tekst kan blive vist på samme tid.

     

    Tilbage til toppen eller BOOK din Feed-Baserede TEXT ADS DEMO.

     


    Hvordan bygger man feed-drevne tekstannoncer og hvad de kan bruges til

     

     

    feedbaseret-tekstannonce-pa-google-sogning-plus-Google-shoppingresultater 

     

    Hvis du leder efter bogen "Donal's Meals in Minutes", så kommer Easons.com op to gange.

    Bogen annonceres i Shopping resultaterne i toppen af siden og som en almindelig søgeords tekstannonce lige nedenunder. Blackwell's og eBay deler resten af annoncepladsen.

    Bemærk at søgeordsannoncen, akkurat som den oppe under shopping, både viser titlen og prisen på bogen.

    Annoncer der viser produkt titlen og prisen kan selvfølgelig oprettes manuelt. Men hvad nu hvis du vil annoncere hundredvis eller tusindvis af produkter? Selvfølgelig har du ikke lyst til at tilbringe dine dage og nætter med manuelt at opdatere tusindvis af tekst annoncer.

    Det er netop grunden til vi taler om feed-drevne tekstannoncer.

    Dynamiske søgeords tekstannoncer viser de relevante værdier i dit product feed som titel og pris, men uden at du skal gøre det manuelle arbejde. I eksemplet nedenfor har den samme annoncør desuden udfyldt navnet på bogens forfatter, og det er taget fra hans product feed.

     

    feed_based_text_ad_on_google_search_1

     

    Andre populære måder at bruge feed-baserede “product text” annoncer er:

     

    #1 Gør opmærksom på kampagner og rabatter

     

    Hvis dit feed både inkluderer produktets originale pris og udsalgsprisen, så kan du beslutte at inkludere dem begge i din tekstannonce og vise rabatten i procent.

     

    feed_based_text_ad_on_google_search_call-out_discount

     

    Du har sikkert allerede, som e-commerce annoncør, fundet ud af at online shoppere er meget følsomme over for kampagner.

    Der findes ikke noget der er bedre til at generere høje klikrater, end at sætte fokus på et udsalg.

     

    feed_based_text_ad_on_google_search_now_was_price

     

    #2 Indbyg et haste-køb

     

    Du kan gøre det lidt mere avanceret ved at inkludere faktuelle salgstal i dit feed.

    På den måde kan du indsætte sidste uges salgstal i din annonce, så brugerne bliver opmærksomme på hvor populært et produkt du annoncerer for.

     

    feed_based_text_ad_on_google_search_social_proof

     

    #3 Build urgency

     

    Ved at tilføje antallet af varer på lager i annoncen opfordrer du til et haste-køb. Det er en anden velkendt online marketing taktik for at sikre høje klikrater og salg.

     

    feed_based_text_ad_on_google_search_building_urgency

      

    Tilbage til toppen eller BOOK din Feed-Baserede TEXT ADS DEMO.

     


    Fordele og ulemper ved feed-baserede tekstannoncer

     

    Fra hvad vi allerede har nævnt ovenfor har du måske allerede gennemskuet de største fordele og ulemper. Men lad os lige opsummere:

     

    Fordele:

     

    1. Øger din klikrate på Googles søgeresultat sider

      Som nævnt ovenfor så er tekstannoncer i stærk vækst, især efter den seneste opdatering med 3-overskrifter og responsive annonce opdateringer. Hvis du kobler produkt-specifikke tekstannoncer sammen med Google Shopping, så kan du blive du kongen af SERP og udslette dine konkurrenter. 
    2. Du bliver altid fundet når brugerne søger efter specifikke produkter og du kan udvide dit sæt af keywords (søgeord)

      Du vil selvfølgelig helst have at alle dine produkter får den annonce-dækning som de fortjener. Selvom vi ved at Google Shopping er rigtig godt, så garanterer den dog desværre ikke at der er keywords (søgeord) at byde på. På den anden side er det ikke en realistisk løsning manuelt at skulle sidde og skrive annoncer og søgeord for tusindvis af produkter. Det er her at feed-baserede tekstannoncer kommer ind i billedet.
    3. Programmérbare og målbare long-tail, high-value søgeord

      Produkt-specifikke søgeord er det man i marketingsprog også kalder "long tail keywords" (sammenhængende søgeord). De dækker normalt mere end 2 ord og kan have en lavere søgevolumen end almindelige og brede søgeord. Til gengæld har de en højere købsintention. Og dét er hvad marketingfolk, der gerne vil slå konkurrenterne, er på udkig efter. Med feed-baserede tekstannoncer kan du automatisk ramme alle de rigtige søgeord og vise super-relevante annoncer for lige netop dén specifikke søgning.

     

    Ulemperne:

     

    1. Long-tail søgeord kan blive markeret som "lav søgevolumen"

      Som nævnt ovenfor så kan “long tail keywords” have en lav søgevolumen. Desværre markerer Google Ads de mindst brugte søgeord som "lav søgevolumen" og forhindrer at de bliver vist.
      Derfor skal du være forsigtig og altid sikre dig at dine søgeord er kvalificerede i den her sammenhæng. Den nye DataFeedWatch feed-driven text ads feature er så smart, at den skærer for lange søgeord ned og sørger for de er kvalificerede til at blive vist.
    2. Søgeord med høj købsintention kan koste mere

      Bagsiden af mønten - i forhold til “long tail keywords” - er at, hvis de har høj værdi, så kan de også koste mere. Det kan betyde at den gennemsnitlige CPC (udgift pr klik) kan ende med at være højere end andre mere almindelige søgeord.
      Selvom de generelt set normalt konverterer bedre og derfor har en højere konverteringsrate end almindelige søgeord, så er risikoen at investeringen pr annonce ikke bliver så god som du troede. Det er derfor vi argumenterer for at feed-drevne tekstannoncer i mest af alt anbefales til detailhandlere der sælger varer af høj værdi.
    3. Husk at tekstannoncer har et begrænset antal anslag
      En af de ting du skal være opmærksom på, er at søgeords tekstannoncer er begrænset til et bestemt antal tegn. Siden oktober 2018 har tekstannoncer bestået af tre 30-tegns overskrifter og to 90-tegns beskrivelser. Dine produktnavne og feed værdier kan være længere end 30 anslag og det kan betyde at annoncen bliver afvist.
      Du skal være klar over den udfordring og sørge for at beskære din tekst på den smartest mulige måde. Det er specielt relevant for Google Shopping annoncer, for de tillader 70-tegns titler.
      Det betyder at du, de fleste af gangene, ikke kan bruge den samme titel til både Shopping og feed-drevne tekstannoncer. Du skal efter al sandsynlighed dele de to op i separate feeds, så du har to forskellige versioner.

     

    Tilbage til toppen eller BOOK din Feed-Baserede TEXT ADS DEMO.

     


    Hvad har du brug for at komme i gang

     

    For at komme i gang med feed-drevne tekstannoncer skal du i bund og grund bare have et product feed og en Google Ads konto. Baseret på ovenstående så kan det være du vil tilpasse dit feed specifikt til tekst annoncerne. DataFeedWatch tillader dig at gøre netop dét gennem oprettelsen af et skræddersyet data feed.

    DataFeedWatch integreres med Google Ads gennem dets APIs og opretter nye annoncer hver gang egenskaberne i dem bliver opdateret. Den bruger ikke annonce-tilpasninger og af den grund behøver du ikke ikke-tilrettede annoncer i dine AdGroups. Du behøver desuden ikke at uploade dit feed på Google Ads, eller at oprette specialtilpassede annoncer.

     

    Systemet gør simpelthen det hele automatisk for dig!

     


     

    New call-to-action