Sådan øges annoncens relevans ved hjælp af Responsive Text Ads Tool af DataFeedWatch

responsive-search

 

DatafeedWatchs Google Text Ad-værktøj giver vores kunder mulighed for automatisk at oprette annoncer for hvert produkt i deres feed. Når vi siger hvert produkt, mener vi, at hvert produkt i feedet får sin egen annoncegruppe og individuelle søgeord samt annoncer.

 

Efter at have forbedret funktionaliteten i beta, har vi for nylig frigivet responsive søgeannoncer. Den er nu tilgængelig for alle DatafeedWatch-kunder ved hjælp af vores feed-drevne tekstannoncer-løsning. I dagens indlæg vil vi diskutere detaljeret, hvordan det fungerer, og hvordan det kan gavne dig.

 

 

Indholdsfortegnelse

Hvad er responsive søgeannoncer? 

Hvordan fungere responsive søgeannoncer? 

Hvordan kan du bruge responsive søgeannoncer i DatafeedWatch?

Responsive søgeannoncer-bedste fremgangsmåder 

Konklusion

 

 

Hvad er responsive søgeannoncer?

Når du opretter en almindelig Google-søgeannonce, har du en grænse på 3 overskrifter og 2 beskrivelser. Men nogle gange kan det føles som om det bare ikke er nok. Vi ønskede at skabe en løsning, der giver dig mulighed for at oprette yderligere overskrifter og beskrivelser. Fra alle disse prøver Google derefter at vælge den mest relevante kombination, der skal vises på resultatsiden.

 

Brug af responsive søgeannoncer giver dig nu mulighed for at have op til 15 overskrifter og 4 beskrivelser. Det er dog stadig vigtigt at huske på, at der kun vælges en kombination af 3 overskrifter og 2 beskrivelser for hver annonce. Og for mindre skærme kan det undertiden være 2 overskrifter.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


Hvordan fungerer responsive søgeannoncer?

 

Du undrer dig måske over, hvordan det er muligt at tilbyde så mange overskrifter og beskrivelser til Google og stadig få gode resultater. Over tid ved hjælp af maskinindlæring tester Google flere annoncekombinationer og lærer hvilke kombinationer der fungerer bedst til forskellige slags søgeforespørgsler.

 

Jo flere muligheder Google har til at teste forskellige kombinationer, jo bedre er de resultater, der kan forventes i fremtiden. Tilsammen kan disse kombinationer have op til 43.680 variationer. Så testmulighederne er virkelig uendelige!

 

For at drage fuld fordel af responsive annoncer foreslår Google at have mindst 5 unikke overskrifter. Men mange andre annoncører har rapporteret, at sweet spot er 8.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


Hvordan kan du bruge responsive søgeannoncer i DatafeedWatch?

 

Vi hos DatafeedWatch har gjort det let for dig at drage fuld fordel af responsive søgeannoncer. Funktionen er tilgængelig gratis for alle vores nuværende kunder. Hvis du allerede er bekendt med vores Google Text Ads-værktøj, vil du være glad for at vide, at dens interface er den samme.

 

responsive-search-ads-1

Når du opretter responsive søgeannoncer, ser du en ekstra mulighed for at tilføje flere overskrifter og beskrivelser som vist nedenfor.

 

 

resposive-search-ads-2

 

En anden vigtig forskel er, at du nu får individuelle indstillinger for hver overskrift, mens du i en almindelig annonce kun kan ændre i hele skabelonen.

 

 

responsive-search-ads-4

Du har også mulighed for at fastgøre en overskrift, bare hvis du vil have en til altid at vises på et bestemt sted. Du kan fastgøre dem, så de vises i første, anden eller tredje position.

 

responsive-search-ads-3

 

Husk bare, at det ikke anbefales at bruge denne mulighed, da det forhindrer Google i at vælge den bedste kombination og vise dem i de positioner.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

 


Responsive søgeannoncer-bedste fremgangsmåder

 

Der er nogle ting, du kan gøre for at få mest muligt ud af at bruge responsive søgeannoncer.

 

Skrive overskrifter og beskrivelser:

  • Udnyt den ekstra plads. Skriv så mange ekstra overskrifter og beskrivelser, som du kan. Som vi så med grafikken, jo flere muligheder du giver Google, jo mere skal deres maskinindlæring arbejde med. Det betyder bedre resultater for dig.
  • For at optimere din præstation, prøv at fremhæve noget andet i hver overskrift og beskrivelse.
  • Sørg for, at du inkluderer et nøgleord i mindst to af dine overskrifter. Ud af alle de overskrifter, du skriver, skal mindst 5 være unikke. Det er bedst at have mindst 8-10 overskrifter i alt.
  • Du skal have mindst 2 unikke beskrivelser. Jo flere oplysninger du kan sige, der ikke allerede findes i din overskrift, jo bedre.
  • Nøglen er at gøre dem så unikke og relevante som muligt

 

Fastgørelse

  • Hvis du ønsker at fastgøre overskrifter og beskrivelser, skal du undgå at fastgøre kun én for hver position. Som vi nævnte, tillader dette ikke Google at teste kombinationer og vælge den bedste. I stedet kan du fastgøre 2-3 for hver position. På den måde er der muligheder, og processen kan være vellykket.
  • Husk, at hvis du fastgør overskrifter og beskrivelser til hvert afsnit, vil dette medføre, at de andre ikke-fastgjorte indstillinger ikke vises
 

General: 

  • Målet er at få enten 'God' eller 'Fremragende' Annoncestyrke for hver af dine responsive annoncer. Denne vurdering vil fortælle dig, hvordan dine annoncer klarer sig generelt. Hvis du ikke er der endnu, og du har nogle fastgjorte overskrifter og beskrivelser, kan du prøve at løsne dem for at se, om det hjælper.
  • Kontroller dine annoncer, der allerede er effektive, og genbrug noget af indholdet fra dem. På den måde kan du have ro i sindet ved at vide, at indholdet allerede klarer sig godt.

 

Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog


Konclusion 

 

Det var det! Vi glæder os til, at du prøver det selv. Hvis du har feedback eller forslag til, hvordan du forbedrer funktionen responsive søgeannoncer, er du velkommen til at kontakte os. Vi glæder os altid til at høre, hvad du synes. 

New call-to-action

Skrevet af Anna Hanarz

Anna er en ekspert i PPC og produkt feed optimering med erfaring fra Google AdWords og Microsoft Bing. I sin rolle som Country Manager Nordic Markeds støtter hun virksomheder og markedsføringsbureauer fra Skandinavien for at udfolde deres produkt feeds potentiale. Når hun ikke rejser, læser hun nye sprog eller underviser i det danske sprog og kultur.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os