Få bedre resultater med optimeret Shopping Feed

    optimeret-Shopping-Feed

     

    Der er lavet flere studier, som viser, at forbedrede titler i produktfeedet, resulterer i flere klik, stigning i CTR og en reduktion i klikpriser.

    Optimering af jeres Google Shopping Feed hjælper med at booste synligheden på Google, og sælge mere end konkurrenterne. I kan stå meget stærkere i Google Ads auktionen med et optimeret produktfeed. Hjælp Google og boost jeres visningsrarte ved at optimere produkttitler, beskrivelser m.m.

     

    4677aba293755d1552d10ee1d26878d9

     

    Optimering af produkttitler har en enorm stor indvirkning på performance og resultater i Google Shopping. Derfor er produkttitlen i Google shopping det vigtigste. Den kan I ændre og optimere igennem DataFeedWatch. Det er også en vigtig faktor at vælge en relevant og specifik Google Produkt Kategori til produkterne.

     

    Det handler om at få relevante keywords med i titlerne, så I hjælper Google med at forstå produktet, og derved viser jer frem på alle relevante søgninger.

    Med DataFeedWatch kan I optimere titlerne i produktfeedet uden at gøre det direkte i webshoppen.

    Det er en stor fordel at indsætte søgeord, der beskriver produktet. Eksempelvis ved mærke/brand, kategori, variationer eller andre ord som kan beskrive produktet. En kombination af det hele vil være en fordel.

     

    For at komme igang med at optimere jeres produkttitler skal I berige feedet med et Data feed management tool som tidligere nævnt fx. DataFeedWatch

     

    I nedenstående tabel vil vi kort præsentere best practice i forhold til titler i feeds til Google Shopping.

     

    891b2623e407b416802adf1f70457ca5

    Hvis man som annoncør optimerer sit feed ud fra ovenstående metode, så er titlerne optimeret på bedst mulig vis.

    Udover at denne metode vil gøre titlerne til UG, så vil det også have den effekt, at man ”fanger” forbrugerne længere nede i salgstragten, altså der hvor forbrugeren er tættere på at foretage et køb.

    Lad os give et eksempel på baggrund af nedenstående billede:


    24d6519d820d11033a51be035b7a65a6

     

    Vi har 3 forbrugere – den første forbruger søger efter ”Løbesko” (Low Intent), den anden søger efter ”Nike løbesko” (Mid Intent) og den tredje søger efter "Nike air zoom løbesko" (High Intent). Ud fra søgningen kan vi udlede, at forbruger nummer 3 er meget tættere på at foretage et køb, da personen allerede ved hvilken løbesko der skal købes og leder blot efter webshoppen, hvor produktet kan købes.

     

    Her kommer vores optimerede titler i spil, da vi har optimeret således at alle disse keywords som forbrugeren søger efter, er tilstede i vores titel. Dette vil først og fremmest have følgende effekt:

    • Vores annonce bliver placeret som et af de første produkter.
    • Vores CTR (Click Through Rate) vil stige.
    • Vi kommer højest sandsynligt til at betale mindre for kliks på vores annonce.
    • Vores konverteringsrate (hvis vores pris er konkurrencedygtig) vil komme til at stige.

     

    Nu har du en basal indsigt i, hvordan I får mest muligt ud af jeres Google Shopping kampagner med et optimeret produktfeed.

     


    New call-to-action