
Det er en stor fordel at indsætte søgeord, der beskriver produktet. Eksempelvis ved mærke/brand, kategori, variationer eller andre ord som kan beskrive produktet. En kombination af det hele vil være en fordel.
For at komme igang med at optimere jeres produkttitler skal I berige feedet med et Data feed management tool som tidligere nævnt fx. DataFeedWatch
I nedenstående tabel vil vi kort præsentere best practice i forhold til titler i feeds til Google Shopping.
Hvis man som annoncør optimerer sit feed ud fra ovenstående metode, så er titlerne optimeret på bedst mulig vis.
Udover at denne metode vil gøre titlerne til UG, så vil det også have den effekt, at man ”fanger” forbrugerne længere nede i salgstragten, altså der hvor forbrugeren er tættere på at foretage et køb.
Lad os give et eksempel på baggrund af nedenstående billede:
Vi har 3 forbrugere – den første forbruger søger efter ”Løbesko” (Low Intent), den anden søger efter ”Nike løbesko” (Mid Intent) og den tredje søger efter "Nike air zoom løbesko" (High Intent). Ud fra søgningen kan vi udlede, at forbruger nummer 3 er meget tættere på at foretage et køb, da personen allerede ved hvilken løbesko der skal købes og leder blot efter webshoppen, hvor produktet kan købes.
Her kommer vores optimerede titler i spil, da vi har optimeret således at alle disse keywords som forbrugeren søger efter, er tilstede i vores titel. Dette vil først og fremmest have følgende effekt:
- Vores annonce bliver placeret som et af de første produkter.
- Vores CTR (Click Through Rate) vil stige.
- Vi kommer højest sandsynligt til at betale mindre for kliks på vores annonce.
- Vores konverteringsrate (hvis vores pris er konkurrencedygtig) vil komme til at stige.
Nu har du en basal indsigt i, hvordan I får mest muligt ud af jeres Google Shopping kampagner med et optimeret produktfeed.