6 tips til at øge værdien af din Amazon FBA-virksomhed

 

En succesfuld Amazon FBA-virksomhed er et meget ønskeligt aktiv.

 

Iværksættere, investorer og private equity-firmaer er kommet ind på markedet for at erhverve aktiver ligesom dine.

 

Du kan blive overrasket over at høre, at du kan sidde i en virksomhed, der er en betydelig sum penge værd. At forstå, hvordan forretningsværdiansættelser fungerer, vil gøre dig gavn, hvis du nogensinde beslutter at sælge din virksomhed.

 

Selvom du ikke overvejer at sælge endnu, anses det ikke kun for god forretningsskik at arbejde hen imod at øge din værdiansættelse, men det kan også hjælpe dig med at strømline din virksomhed og gøre den mere rentabel.

 

amazon-FBA

 

 

 


Sådan værdsættes en Amazon FBA-virksomhed

 

Før vi går ind på, hvordan vi øger værdiansættelsen af din Amazon FBA-butik, hjælper det med først at få en fornemmelse af, hvordan forretningsværdiansættelse fungerer.

 

Hos Empire Flippers bruger vi følgende formel til at beregne værdiansættelse:

 

[6-12 måneders gennemsnitlige nettofortjeneste] x flere (typisk 20–60 +)

 

Beholdning tilføjes som en ekstra omkostning.

 

Den første del af denne beregning, 6-12 måneders gennemsnitlige nettofortjeneste, skal være let for dig at finde frem til.

 

Den anden del er værdiansættelsesmultipel. Nogle mæglere bruger et årligt multipel, men vi bruger et månedligt multipel, da det giver mulighed for mere nuancerede værdiansættelser.

 

Ovenstående formel giver en god retningslinje for en værdiansættelse, men den er på ingen måde normgivende.

 

Tag for eksempel indtjeningsdiagrammet for denne notering, der blev vurderet til omkring $ 100.000.

 

FBA_1

 

Bruttoomsætningen og nettoresultatet er på en opadgående tendens. Ser ret godt ud, ikke?


Lad os nu sammenligne en anden listing, der også blev vurderet til omtrent den samme pris.

 

charts_2

 

Den samlede tendens for bruttoomsætning og nettoresultat falder gradvist i løbet af året. Alligevel blev begge FBA-virksomheder vurderet ens.

 

Lang historie kort, der er meget mere, der går ind i værdiansættelsen af ​​en FBA-forretning simpelthen fordi alle virksomheder er unikke. Derfor er det svært at præsentere en graf, hvor du kan måle fremskridt og stemme det op med en pris.

 

Alle FBA-ejere, der ønsker at øge værdien af ​​deres virksomhed, kan starte ved at oprette en resultatopgørelse.

 

For at få et godt greb om din økonomi skal der oprettes en resultatopgørelse (P&L). Bliver du nødt til at have en P&L fyldt op, før du lister til salg, og det gør det meget nemmere at opdatere det på en månedlig basis snarere end at gå år tilbage for at opbygge en.

 

Inden for din P&L skal du også notere dine udgifter. Freelancers lønninger, software og alt andet, der har bidraget til driften af ​​din virksomhed. Det er almindeligt, at engangsomkostninger såsom en konference betragtes som en tilføjelse. Dette betyder, at udgiften føjes tilbage til nettoresultatet, da det ikke er en nødvendig udgift for at drive din Amazon FBA-forretning.

 

Denne funktion er vigtig, når det kommer til værdiansættelse, da den forbedrer din nettofortjeneste, hvilket giver dig en højere værdiansættelse. Det skal dog anvendes med forsigtighed, da købere vil bede dig om at retfærdiggøre mistænkelige tilføjelser. Vores erfarne sikkerheds-team hos Empire Flippers hjælper dig med at opbygge din P&L og kan rådgive om, hvad der skal betragtes som en tilføjelse. Hvis du går den vej, hvor du gør det selv, anbefales det at ansætte en bogholder til at kontrollere alt.

 

Med din nettofortjeneste og dine udgifter sorteret, er der stadig den anden del af ligningen, du skal overveje. Værdiansættelsesmultiplet vil være baseret på en samling faktorer, men lad os se på seks måder, du kan forbedre det på.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Sådan øges værdien af din Amazon FBA-virksomhed

 

At forberede din virksomhed til salg betyder ikke, at du skal sælge den med det samme.

 

Faktisk opfordrer vi Amazon FBA-ejere til at tænke over salgspotentialet tidligt, da det kan hjælpe dig med at udvikle dit virksomhedsbrand og opbygge en virksomhed, der kører mere effektivt.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Amazon Brand Registry

 

Hvis du ikke allerede har ansøgt om at blive en del af Amazons Brand Registry, anbefaler vi stærkt, at du ser på det.

 

Det giver Amazon FBA-ejere, der fremstiller eller sælger deres egne mærkevarer, mulighed for at få større kontrol over deres listing side, og det giver mere beskyttelse, når det kommer til copycat-sælgere.

 

For at blive accepteret i programmet skal du registrere dit brandnavn som et varemærke. Dette kan virke som et besvær, men Amazon belønner brandregistrerede sælgere meget.

 

Når det er blevet accepteret, vil Amazon give dig software, der hjælper med at beskytte dine produkter mod at blive solgt af copycat-sælgere. Det giver dig endda ejerskab af den eftertragtede købsboks, hvilket kan øge dit salg. Derudover giver Amazon dig som betroet sælger større kontrol over din listing side, så du kan oprette forbedrede fortegnelsestitler, beskrivelser og produktbilleder.

 

Alt dette er ting, som en køber elsker at se. Det giver dem tillid til, at de handler med en veletableret virksomhed, der er beskyttet mod potentielt ødelæggende copycat-sælgere.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Diversificering af produkter

 

At finde et vindende produkt er halvdelen af kampen, når det kommer til at starte en succesrig Amazon FBA-virksomhed. Købere ved dette, og det er en af hovedårsagerne til, at de køber etablerede butikker.

 

Dog ved købere også, at en butik, der kun har et vellykket produkt, er i en mere risikabel position. Hvad hvis der opstår mere konkurrence? Eller er der et leveringsproblem, der er ude af dine hænder?

 

Tilføjelse af yderligere supplerende produkter til din butik vil have en tredobbelt fordel. Det betyder ikke kun, at du diversificerer din risiko og forbedrer din potentielle belønning, men det øger også det multipel, som din virksomhed er værdsat til.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Outsource driften

 

Vi forstår, at din virksomhed måske er din baby; noget, du har næret fra at have startet det op til at det er en rentabel virksomhed. Det kan være svært at forestille sig at betro en anden til at hjælpe det med at få succes.

 

Delegation er noget som mange iværksættere kæmper med; når alt kommer til alt, har du måske ikke haft nogen til at hjælpe dig i starten. Men nu har du en forretning, som du kender ind og ud bedre end nogen anden.

 

Du bør overveje at bruge denne viden til at outsource i det mindste noget af arbejdet. De fleste købere ønsker ikke at erhverve et aktiv, der er stærkt arbejdskrævende.

 

For at reducere arbejdsbyrden kan du ansætte freelancere fra sider som Upwork. Ansættelse af en virtuel assistent kan hjælpe dig med at administrere administrative opgaver såsom kundeservice, ordrebehandling og lagerstyring.

 

Hvis du bruger meget tid på din Amazon FBA-virksomhed, bør du overveje at outsource disse opgaver på en eller anden måde. Med de enklere opgaver, der er i vejen, får du mere tid til at vækste forretningen eller mere tid til at bruge væk fra skrivebordet!

 

Uanset hvordan du vælger at bruge den ekstra tid, vil outsourcing af de daglige opgaver, der er nødvendige for at drive din Amazon FBA-butik, gøre din virksomhed tiltalende for den bredeste pulje af købere og øge det beløb, som den værdsættes til.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Oprettelse af en sikker forsyningskæde

 

Forsyningskæden er din virksomheds livline. Det skal levere præcis, hvad du har brug for, når du har brug for det.

 

Købere vil gerne vide nøjagtigt, hvordan forsyningskæden fungerer for at bestemme, hvor sikkert fundamentet er. For at sikre den største stabilitet anbefaler vi at finde to leverandører fra to forskellige lande. På den måde, hvis der sker noget med en leverandør, eller der er begrænsninger i et bestemt land, stopper dit salg ikke.

 

Etablering af et godt forhold til din leverandør betragtes som et stort aktiv for din virksomhed. Når du ønsker at sælge, skal du kontakte din leverandør og få oprettet en kontrakt, så dit nuværende arrangement forbliver på plads for den nye ejer. Dette gør din virksomhed mere attraktiv for købere, da de ved, at de er beskyttet mod uventede prisstigninger, så snart de overtager ejerskabet.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Sociale medier

 

At opbygge et brand, som folk stoler på, er en stærk salgstaktik. Sociale medier kan være et godt marketingværktøj, der giver folk mulighed for at dele historier og fotos af dine produkter. Dette fungerer som et socialt bevis og kan hjælpe med at øge dit salg.

 

Købere betragter følgere fra sociale medier som en god bonus. Det betyder, at virksomheden har et brand, der er bedre etableret inden for branchen. Folk kan godt lide at købe fra virksomheder, de kender og stoler på.

 

Det kan tage tid at vækste dine følgere på sociale medier, så det vil i det lange løb betale sig at oprette sociale medieprofiler tidligt. Antallet af følgere på sociale medier, som din virksomhed har, påvirker de erhvervelser, den modtager. Et højere antal følgere har en positiv indvirkning på multiple; endnu bedre, hvis du kan finde en måde at tjene penge på det.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

Anmeldelser, Amazon Choice og Bestsellers

 

En anden god måde at bevise tillid er at have et stort antal anmeldelser på din produktlisteside. Det kan være vanskeligt at få anmeldelser, men mange Amazon FBA-sælgere er ikke klar over, at de kan anmode om en anmeldelse fra deres Seller Central. Dette sender en automatisk e-mail til kunden, der beder dem om at anmelde deres oplevelse med dig.

 

Sælgere, der har gjort dette, har oplevet store spring i de anmeldelser, de modtager. Der er software tilgængelig, såsom Jungle Scout, der automatiserer denne proces. Et stort antal positive anmeldelser betyder, at folk er mere tilbøjelige til at købe dine produkter, som har flere knock-on effekter. Hvis flere mennesker konverterer, øger det din organiske søgerangering, som gør dine betalte annoncer mere omkostningseffektive og giver dig en større chance for at blive et bedst sælgende eller Amazon Choice-produkt.

 

Begge disse badges er noget, der viser købere, at du har et vindende produkt. Dette hæver yderligere, hvordan din virksomhed vil blive opfattet og adskiller dig fra dine konkurrenter.

 

Returnér til toppen af siden eller download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

 

Sådan maksimeres dit salg af din FBA-forretning

 

At bruge nogle af ovenstående trin til at udvikle din Amazon FBA-forretning hjælper dig med at få mest muligt ud af et salg.

 

Den du skal tage med herfra skal være, at det at tænke på et salg tidligt faktisk hjælper dig med at opbygge en mere rentabel og strømlinet forretning.

 

Selvom du ikke ønsker at sælge, er den bedste måde at spore succesen af din indsats på at få en regelmæssig, upartisk vurdering af din Amazon FBA-forretning. Du kan blive overrasket over, hvor meget købere er villige til at betale for at få fat i en Amazon FBA-butik.

 

Brug vores værdiansættelsesværktøj for at få en gratis fem-minutters vurdering af din Amazon FBA-forretning. Det bruger reelle markedsdata fra salg af over 1.000 online-virksomheder for nøjagtigt at værdsætte din virksomhed.

 

At få en vurdering og lære at øge værdien af din Amazon FBA-forretning vil være til gavn for dig på flere måder end en. 

 

Download

 

 

Skrevet af Max Lapit

Max is part of the Marketing Team at Empire Flippers. Before joining the company, he was involved in creating content sites and copywriting. Outside of work he can be usually found watching sport or travelling the world to watch it. He's hoping to take in more new places after memorable trips to Budapest and Croatia.

Kommentar

Skrevet med    af  DataFeedWatch

Skriv for os