Få dine Kunders Tillid med Google Product Ratings

    rating-google-shopping

     

     

    Kunderne sætter deres tillid til anmeldelser, når de beslutter hvor og hvordan de bruger deres penge online. Faktisk læser 90% af forbrugerne online anmeldelser før de besøger en forretning. Og 88% af forbrugerne stoler lige så meget på online anmeldelser som på personlige anbefalinger. Hvorfor er de så vigtige, og hvad kan du gøre for at få dem?

     

    Product ratings (bedømmelser) vises for produkter der er tilgængelige på Google Shopping, og de bliver fremhævet. Annoncer uden dem ser ufærdige ud og virker mindre tiltrækkende, når de bliver vist ved siden af en annonce med anmeldelser.

     

    En kombination af sælger anmeldelser og produkt bedømmelser kan booste dine CTRs med henholdsvis 35% og 107%. Der er ingen tvivl om at Google Product Ratings giver mange fordele, men at få dem er bare et skridt på vejen.

     

    Tag et kig på vores artikel og find vej gennem junglen med os! Efter du har læst den, er Google Product Ratings ikke længere en udfordring for dig.

     


    Indholdsfortegnelse

     

    Hvad er Google Product Ratings og hvordan fungerer de?

    Product Matching

    Hvorfor er de vigtige for dig - fordelene ved Google Product Ratings

    Få det største udbytte af fordelene ved Product Ratings

    Hvordan tilføjer du Product Ratings til dine annoncer?

    Det drejer sig i bund og grund om at opbygge tillid


     


    Hvad er Google Product Ratings og hvordan fungerer de?

     

    Hvad er Google Product Ratings?

     

    De stjerneformede anmeldelser der vises under en produkt annonce i Google Shopping er det vi alle ved kaldes Google Product Ratings. 

     

    Anmeldelserne rangerer fra 1 til 5 og giver et generelt overblik over produktets præstation. Her relaterer anmeldelsen sig kun til produktet, og ikke til sælgeren. Ind imellem kan de også blive vist i organiske søgeresultater.

     

    Ved at klikke på Product Ratingen, bliver du ført over til en mere dybdegående produktside. Fra den her, mere indsigtsfulde, side har du fuld adgang til anmeldelser og vurderinger.  

     

    Og hvad der er mere vigtigt, her kan du også checke den liste af detailhandlere der udbyder produktet, sammen med informationer såsom pris, tilbud og Seller Rating.

     

    google-product-ratingssource: searchenginewatch.com

     

    Product Ratings versus Seller Ratings

     

    Seller Ratings (sælger vurderinger) og Product Ratings (produkt vurderinger) kan ligne hinanden og endda blive forvekslet. Men de spiller to meget forskellige og lige vigtige roller.

     

    Product Ratings på Google Shopping fungerer som et femstjernet vurderingssystem og gælder for individuelle produkter. Google Shopping viser også seller ratings for kvalificerede detailhandlere, men de er anderledes end product ratings.

     

    Seller ratings gælder for din forretning overordnet set, mens product ratings gælder for de specifikke produkter.

     

    Google seller ratings giver point til et brand. De er baserede på kunde anmeldelser fra Google og en række andre vurderings platforme som Trustpilot og PowerReviews.

     

    Seller rating vises som resultat af en organisk søgning, men vises også på Google Ads søgninger og Google Shopping annoncer.

    Product Reviews hjælper med SEO og med konverteringer på siden. Seller Reviews hjælper med at opbygge troværdighed, tillid og er en mulighed for at skille sig ud fra konkurrenterne. 

     

     

    Hvordan fungerer Product Ratings

     

    Anmeldelser af produkterne bliver indsamlet og kombineret af algoritmer fra mange forskellige udbydere, markedspladser og tredjeparts vurderings sider. Det sker på baggrund af brugen af globale unikke produkt identificeringer. Vi taler her om GTINs (stregkoder), Brand, MPN eller produkt URLs.

     

    Resultatet afhænger af forespørgslen. Hvis den er mere specifikt og indeholder brand, farve eller model så vil Product Ratings blive indsamlet fra anmeldelser som du, og kun du, har indsamlet for det produkt. Det kan være gennem Google Customer Reviews, på din egen hjemmeside eller gennem en tredjeparts vurderings partner.

     

    Hvis en søgning er mere generel, så vil resultaterne på den viste liste kun være med ratings når det giver mening. Detailhandlere der sælger specielle modeller kan du finde ved at klikke på den individuelle annonce.

     

     

    Tilbage til toppen eller Download den Komplette Guide til Data Feed Optimering

     


    Product Matching

     

    En af de mest vigtige faktorer du skal tage i betragtning når du opretter Product ratings og Google Shopping, og derefter publicerer dit feed, er product matching (produktmatches).

    Det er her Google matcher produkterne i dit feed med andre produkter der bruger samme industri-standardiserede identificerings informationer.

    Så hvis du inkluderer produkt identificerings informationer vil det hjælpe med at forbedre dine søgeresultater såvel som matche dine product ratings.

    Det er fordi Google vil få en bedre forståelse af nøjagtigt hvilke produkter du sælger, og derfor viser dem i relevante søgninger.

     

    Google matcher produkter via to metoder:

     

    • GTIN - GTIN står for Global Trade Item Number (stregkode). Det er et unikt nummer der tildeles produktet så det kan matches up i forskellige databaser.
    • Produktets brand plus dets MPN - MPN står for Manufacturer Part Number, altså producentens varenummer.

     

    Ideelt set skal du inkludere alle tre identifikatorer i dit feed: GTIN, Brand og MPN.

     

     

    Tilbage til toppen eller Download den Komplette Guide til Data Feed Optimering

     


    Hvorfor er de vigtige for dig - fordelene ved Google Product Ratings

     

    72 procent af de personer der er klar til at foretage en indkøbsbeslutning stoler kun på produkt anmeldelser og vurderinger.  Og en enkelt anmeldelse af dit produkt kan løfte dine konverteringer med 10%. Det her er måden du kan opbygge tillid mellem potentielle købere og din forretning. Du kan også forbedre dine visninger i søgninger og øge konverteringerne af dine online annoncer.

     

    Der er dog en lille forskel på at have produkt anmeldelser på din egen side og fordelene ved Google Product Ratings. 

     

    • Produkt eksponering og synlighed

    Forskellige meninger påvirker os alle. Der er større sandsynlighed for at vi ser på et produkt med høje bedømmelser. En god produkt score vil give dig en fordel frem for konkurrenterne. Det er ret klart, at hvis en annonce har mange positive anmeldelser, så er det lettere for dig at sælge produktet fordi det er mere synligt og troværdig overfor kunderne. 

     

    • Online konvertering

    Vi antager at de kunder der besøger din side, ved at klikke på en anmeldelse i Google Product Ratings, er på det sidste stadie i deres købsrejse. Så deres intention om at lave et køb, er en høj intention når de lander på din side.

    Deres intention bliver også forstærket af den tillid og troværdighed der opbygges af tilfredse anmeldere der giver en høj karakter. Det sammenfald kan kun lede til mere salg og profit.

     

    • Velinformerede shoppere

    Anmeldelser indeholder ofte værdifuld informationer der kan gøre udfaldet i forhold til et salg. 

    Kunder der ved mere om produktet har også mindre sandsynlighed for at blive skuffede. Det er derfor 78% af alle købere som læser anmeldelser er tilfredse med deres valgte køb.

    Kunder med større viden er en direkte vej til tillid til dine produkter og øgede konverteringer.

     

     

    Tilbage til toppen eller Download den Komplette Guide til Data Feed Optimering

     


    Få det største udbytte af fordelene ved  Product Ratings

     

    Der er en hel række af ting du skal overveje for at få det størst mulige udbytte af Product Ratings på Google Shopping.

     

    • Tilskynd dine kunder til at lave en anmeldelse

    Du bliver ikke kvalificeret til Product Ratings hvis ikke du har nok anmeldelser, men derfor er der desto større grund til at prøve at få så mange som muligt – kunderne stoler mere på et stort antal af bedømmelser end hvis der er et lille antal af kundeanmeldelser.

     

    • Sats ikke kun på fem-stjernede anmeldelser.

    52 procent af kunderne stoler mere på produkter der har nogle få negative anmeldelser og lave bedømmelser end produkter der kun har gode anmeldelser og høje bedømmelser.

    Kunderne vil have anmeldelser der virker ægte. En fem-stjernet bedømmelse kan faktisk ødelægge dit salg. Den optimale karaktér er faktisk 4.7, så produkter der for eksempel har en gennemsnitskarakter på 4.7 får flere konverteringer end produkter der har karakteren 5. 

    Det skyldes at kunderne forstår at femstjernede karakterer som regel kun gives til produkter der har få anmeldelser (og ofte er skrevet af personer der på en eller anden måde har forbindelse til firmaet eller produktet). En karakter på omkring 4.7 virker til gengæld mere troværdig.

     

    • Tilføj Seller Ratings

    Det kan også booste effektiviteten af dine Product Ratings. Kravene til kvalifikationerne er anderledes, men Seller Ratings kan forbedre kvaliteten af dine annoncer endnu mere.

     

     

    Tilbage til toppen eller Download den Komplette Guide til Data Feed Optimering

     


    Hvordan tilføjer du Product Ratings til dine annoncer?

     

    Overhold kravene

     

    Product ratings er kvalificerede til at blive vist hvor som helst i verden hvor Google Shopping i øjeblikket er tilgængelig.

     

    Der kan dog være nogle restriktioner for forskellige lande når det gælder visning af anmeldelser på Google Shopping annoncer, og de bliver kun vist på annoncer i Australien, Belgien, Canada, Frankrig, Italien, Japan, Holland, Spanien, Schweiz, Tyskland, Østrig, Storbritannien og USA.

     

    For at anmeldelserne af produkterne bliver vist i dine annoncer på Google Shopping, så skal du have mindst 50 anmeldelser af alle dine produkter. Hver produkt skal have mindst 3 anmeldelser for at blive vist i dine Shopping Ads.

     

    Website anmeldelser versus tredjepart anmeldelses indsamlere

     

    Du kan beslutte om du vil bruge anmeldelserne fra din egen online butik eller tredjepart anmeldelses services.

      

    Fordelen ved at bruge tredjeparts anmeldelses indsamlere, modsat hvis du indsamler anmeldelser fra din egen platform, er højere autoritets niveau. Ulempen er til gengæld at det har en ekstra omkostning.

     

    Den officielle liste over tredjeparts anmeldelses indsamlere inkluderer:

     

    Indsend dit product rating review feed

     

    Efter at have indsamlet de forskellige anmeldelser skal du udfylde et skema for at tilmelde dig Product Ratings. Når du er accepteret, skal du indsende dine product reviews til Google Shopping.

    Hvis anmeldelserne i dit feed kommer fra din hjemmeside, så kan du uploade dem til din Google Merchant Center konto. Hvis du i stedet bruger en tredjeparts indsamler så behøver du ikke selv uploade dem, for så vil  Google indsamle dem direkte til dit feed.

    Hav det i baghovedet at du skal indsende et nyt feed mindst en gang om måneden. Hvis ikke du gør det, kan det være at dine product ratings ikke længere bliver vist sammen med dine produkter.

     

    Tilbage til toppen eller Download den Komplette Guide til Data Feed Optimering

     


    Det drejer sig i bund og grund om tillid

     

    Et af de vigtigste elementer ved at sælge produkter online er at vinde kundernes tillid. Du skal overbevise dem om at dit produkt og din forretning kan leve op til deres forventninger.

     

    Product Ratings på Google Shopping hjælper dig med netop det, og uden dem så vil kunderne måske ikke engang besøge din hjemmeside. I stedet vil de klikke på et link til en af dine konkurrenter der har Product Ratings.

     

    Sagt på en anden måde: Product Ratings hjælper dig med at blive vist på søgninger i Google Shopping og vinde det klik der øger salget.

     

     

    Tilbage til toppen eller Download den Komplette Guide til Data Feed Optimering

     


    New call-to-action