Effektive Strategier der tiltrækker Trafik til din Shopify Butik

    strategy

     

    Som tingene ser ud nu i 2020, så er der mere end 12 millioner online butikker. Det antal kommer kun til at stige, og dermed bliver udfordringen med at tiltrække trafik til din butik kun større. En af grundene til stigningen i online butikker er Shopify. Platformen gør det let at opsætte en online butik hurtigt og uproblematisk. Det betyder en stor tilgang af nye sælgere. Den øgede konkurrence har vist sig at være enormt svært for nogle, og mange butikker får et minimalt antal af besøgende. Minimal trafik betyder minimalt salg. Så hvordan løser du udfordringen med den øgede konkurrence og lave trafik?

     

    Her er vores bedste strategier til at finde billige og ukomplicerede løsninger der øger trafikken.

     

     

    Indholdsfortegnelse


     

    Hvorfor trafik er essentiel for en butiks succes

    Kilder til øget trafik

    Gratis kilder

    Betalte kilder

    Årsager til lav trafik i din Shopify Butik

    Strategier til at tiltrække trafik til Shopify Butikken

    Brug søgemaskinerne organisk

    Skab indbydende indhold

    Kør betalte annonce kampagner

    Integrering af sociale medier

    Samarbejder med influencers

    Afsluttende tanker

     


    Hvorfor trafik er essentiel for en butiks succes

     

    Trafik er helt essentielt for enhver hjemmesides succes. For at skære det ud i pap: Jo mindre trafik du har, jo færre købere vil du sandsynligvis få. Hver eneste person der besøger en butik foretager ikke et køb hver gang. Men jo flere besøgende du har (højere trafik), jo mere salg er der chance for du får.

     

    At tiltrække trafik gælder i bund og grund om at slå bro mellem forbruger og brand. Jo mere du formår at række ud til interesserede kunder, jo mere succes vil dit brand få og dermed kommer salget. Det er dog kun halvdelen af opgaven at tiltrække trafik. Du skal også sikre dig, at de kunder du bringer ind i din butik finder det de leder efter. Ellers får du ikke noget salg og din afvisning rate vil stige. Det kommer til at skade dig på sigt fordi Googles algoritmer så opfatter din butik negativ. Det kommer i stedet til at betyde, at du bliver rangeret lavere og det kommer til at bremse din fremtidige trafik.

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

     


    Kilder til øget trafik

     

    Hvis trafikken er en udfordring for din hjemmeside, så kan det være du skal finde nye kilder til at øge antallet af besøgende i din butik. Her er nogle af de bedste gratis og betalte kilder til at tiltrække mere trafik til din virksomhed:

     

    Gratis kilder

     

    Gratis kilder er perfekte for dem der håber på at tiltrække trafik til deres hjemmeside på et lavt budget. De er også ideelle til at teste teorier om hvordan du bedst øger din trafik.

     

    Tilbudskoder og tilbud

     

    Tilbudskoder hjælper med at liste kunder ind i din butik, ikke bare for at kigge men også for at købe. Specialtilbud kan også bruge i sammenhæng med undersøgelser eller andre værktøjer der giver dig mulighed for at få en bedre forståelse af dine kunder.

     

    Hovedfordelen - Metoden kan hjælpe til at tiltrække nye kunder, eller i det mindste at indsamle mere information om hvorfor kunden er/ikke er interesseret. 

     

    Forbind med dine sociale medier

     

    Ved at forbinde og linke til alle dine sociale mediekanaler på via din butik er det mere sandsynligt at kunderne bliver eksponeret for kanalerne. Især hvis dine konti er aktive. Du kan også engagere dig i grupper på sociale medier hvor du måske kan finde personer der er interesseret i dit produkt. Men hvis det er meningen, at du vil lave reklame på den måde så skal du sikre dig, at det kommer til at fremstå autentisk og ikke som et forsøg på salg.

     

    Hovedfordelen - Der er større synlighed for at du øger antallet af besøgende på dine sociale medier såvel som i din butik. Det giver dig en chance for yderligere at påvirke og og fortsat at tiltrække ny trafik.

     

    Nyhedsbreve til eksisterende kunder

     

    Ved at sende regelmæssige nyhedsbreve til eksisterende kunder kan du sikre dig, at de bliver informeret om opdateringer i din virksomhed. Hvis det er et nyt produkt kan det øge både trafikken og salget. Derudover kan nuværende kunder, der bliver informeret om nyheder, sprede informationerne om det du sælger.

     

    Hovedfordelen - Holder nuværende kunder opdateret om hvad der er i din butik, og du har dermed mulighed for at fastholde et minimumsniveau af trafik på din side.

     

    Betalte kilder

     

    Betalte kilder er ideelle hvis du kender den bedste måde til at øge trafikken. De er brugbare hvis du har et højere budget og ønsker at gøre brug af så mange kilder som muligt for at nå nye kunder og øge trafikken til din butik.

     

    Betalt annoncering på sociale medier

     

    Annoncering på tværs af sociale medier er en fantastisk måde at tiltrække trafik. Sociale medieplatforme som Facebook, Instagram og Pinterest tilbyder forskellige former for annoncering der alle hjælper med at skabe opmærksomhed om din virksomhed. Du kan endda sætte dig et mål for kampagnerne og beslutte dit budget for at sikre, at din annoncering forbliver profitabel. 

     

    Hovedfordel - Du kan målrette dem mod specifikke demografier, vælge budgetter og sætte tidspunkter på dine annoncer. Du kan også vælge om du ønsker at udvikle forholdet med nuværende kunder eller søge efter nye kunder - begge dele kan hjælpe med at øge din trafik. 

     

     

    Betalt annoncering på søgemaskinerne

     

    Betalt annoncering på søgemaskiner som Google, Bing eller Ecosia giver dig mulighed for at blive vist når der søges på bestemte ord. Hvis det gøres korrekt, så vil de øge din trafik. Det kan være du skal sætte lidt tid af til denne metode, for det at finde de rigtige søgeord kan kræve en del research. Men resultatet står mål med indsatsen.

     

    Der er to former for annoncering på søgemaskiner. Den ene er en traditionel søgeannonce og den anden er en shopping annonce. Den største forskel mellem de to er hvor din annonce bliver vist. Med en søgeannonce vil den blive vist på en standard Google side, enten i toppen eller bunden af sidens søgeresultater. Men en shopping annonce vil den blive vist enten i toppen eller siden af en side, såvel som i shopping fanen. 

     

    Du kan også kombinere de to former for annoncering for at få det bedste resultat og maksimere effektiviteten af din annoncering.

     

    Hovedfordelen - Det tiltrækker folk der reelt set er interesseret i at købe din type af produkt. Derfor vil du ikke bare øge din trafik men der er også stor sandsynlighed for at du øger dit salg.

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

     


     

    Årsager til lav trafik i din Shopify Butik

     

    Lav trafik in en Shopify butik er en af hovedårsagerne til manglende salg. Men hvad er hovedgrundene til selve den lave trafik?

     

    Du går efter de forkerte kunder

     

    Research er vigtig for at sikre, at din butik får masser af besøgende. Hvis dine annoncer rammer den forkerte demografi, så vil dem der ser dem enten beslutte ikke at klikke på annoncen til at begynde med eller hoppe direkte ud af din side når de har været forbi. Uanset hvilken af de to du ender med, så er resultatet noget skidt. Derfor bør du altid sørge for, at du ved hvem du skal ramme og hvornår.

     

     

    Billederne i dine annoncer er af dårlig kvalitet

     

    Annoncer er en fantastisk måde at generere trafik til din Shopify butik. Men hvis billedet i din annonce er uklart eller på nogen måde misvisende så kan det afskrække folk. De kan endda ende med at vælge konkurrentens produkt i stedet for. Så  billeder af god kvalitet er helt essentielt.

     

     

    Feed af lav kvalitet

     

    Data feeds er filer der indeholder specifikke informationer om produkterne i din butik. De giver dig mulighed for at holde din butik og dine annoncer opdaterede og maksimere deres potentiale. 

     

    Et feed af lav kvalitet kan seriøst lægge en dæmper på succesen i din Shopify butik. Et dårligt feed kan mangle produktbeskrivelser, annoncere for produkter der ikke er på lager eller indeholde fejl så ét produkt annonceres som noget andet. Alle disse ting kan medvirke til lav trafik, for kunderne har mindre tillid til produktet i annoncen, hvis de overhovedet ser annoncen til at begynde med.

     

     

    Der mangler et “call to action”

     

    Mangel på “call to action” knapper kan lede kunden til simpelt hen ikke at engagere sig i dine tilbud og annoncer. Derfor er der risiko for de springer over dine produkter og din butik.

     

     

    Der er ingen indlysende links til sociale medier

     

    Mangel på klare links til sociale medier kan også hæmme en Shopify butik. Mange kunder foretrækker at kontakte virksomheder gennem sociale medier når de vil stille spørgsmål om produkter eller services. Hvis brandets sociale medier ikke er synlige, så kan de vælge at gå videre og ikke købe fra dig.

     

     

    Ingen kontakt- eller informationssider

     

    Akkurat som med sociale medier så er det sådan, at hvis der ikke er nogen informationer om firmaet så er der risiko for at køberne ikke stoler på firmaet. Hvis der heller ikke er mulighed for at kontakte dem der står bag forstærker det kun indtrykket. Det giver heller ikke kunderne mulighed for at stille spørgsmål og efterlader et fundamentalt springende punkt mellem brand og forbruger.

     

     

    Der er ingen returneringspolitik

     

    Det er generelt set dårlig forretningspraksis. Kunderne vil simpelt hen ikke stole på en butik der ikke har en returneringspolitik.

     

     

    Ingen navigationsmenu på hjemmesiden

     

    Hvis der mangler en navigationsmenu kan det være svært at finde rundt på hjemmesiden og derfor kan det afskære kunderne fra at besøge produktsiderne. Og det betyder reduceret trafik og salg.

     

     

    En generel dårlig designet hjemmeside

     

    En dårlig designet hjemmeside kan tage lang tid om at åbne. Det kan betyde høj afvisning rate fordi kunderne taber tålmodigheden.

     

    reasons-for-low-traffic

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

     


    Strategier til at tiltrække trafik til Shopify Butikken

     

    Det er vigtigt at have en klar strategi når det kommer til at tiltrække trafik til din Shopify butik. Der er dog ingen færdig løsning der passer til alle, så det betyder at du skal teste og gøre dine erfaringer før du kan finde den bedste strategi for din virksomhed. Når du forsøger dig med forskellige metoder til at tiltrække trafik, så skal du som virksomhed tage visse ting i betragtning. De inkluderer:

     

    • Dit budget
    • De demografier du forsøger at ramme
    • Typen af virksomhed du driver
    • Typen af virksomhed som du gerne vil være

     

    Når først de faktorer er overvejet kan der implementeres en strategi. Så hvad er de forskellige strategier der kan bruge til at tiltrække trafik?

     


    Brug søgemaskinerne organisk

     

    Brug af søgemaskiner er en fantastisk måde til at tiltrække trafik til din Shopify butik. Hvis du beslutter at generere trafik organisk gennem søgemaskinerne er du nødt til at tage SEO i brug. 33% af de klik der foretages på Google går til det øverste organiske søgeresultat. Derfor vil en succesfuld implementering af SEO generere betydeligt mere trafik end hvis du ignorerer metoden. Men det kan dog være noget af en udfordring at få den førsteplads. Du kommer til at bruge alle af de følgende hjemmeside teknikker for at få en chance for at ramme den topplacering:

     

    • Søgeords research - check hvilke søgeord de højst placerede konkurrenter bruger, foruden hvilke søgeord der linker bedst til din landingsside og produkt. Det sikrer, at de rigtige personer ser din annonce og side, og det Google på det med positive briller.

     

    • Kvalitetsindhold - Indhold af høj kvalitet som Google og den almindelige bruger forstår og værdsætter

     

    • Effektive titler og beskrivelser - Brug de ideelle søgeord i din titel og beskrivelse (ord der er fundet gennem research på emnet)

     

    Organisk SEO vil normalt også tage lidt forsøg og fejl. Du kan måle performancen af din organiske SEO ved at sammenligne dig selv med konkurrenterne, regelmæssigt at checke dine søgeord og se på andre statistikker - inklusiv visninger og klikrater.

     

    organic-seo

    Kilde: artattackk.com

     


    Skab indbydende indhold

     

    Lækket indhold kan også tiltrække trafik til din butik. Indhold er især brugbart hvis du engagerer dig jævnligt og skaber originalt indhold. Det hjælper med at etablere dig som et ledende brand indenfor din niche, mens du fastholder engagementet og fortsat opbygger forholdet til dine eksisterende kunder.

     

    Indholdets effektivitet kan også øges ved at bruge søgeord så du rangerer højere på søgemaskinerne. Derudover kan du udnytte indholdet yderligere ved at udsende blogs som nyhedsbreve og på den måde gen-engagere eksisterende kunder.

     

    For at maksimere effekten at dit indhold bør du prøve forskellige former. Det inkluderer blog opslag, videoer, podcasts og endda e-bøger. Eller endnu bedre, opret indhold for hver skridt på køberes rejse så du kan guide potentielle kunder til at foretage et køb!

     

    content-marketing

    Kilde: neilpatel.com

     


    Kør betalte annoncekampagner

     

    Det kan være en rigtig god forretning at køre betalte annoncekampagner for at øge din trafik. Betalte annoncer kan rangere fra kampagner på sociale medier til PPC kampagner på Google. Kampagner på sociale medier er ideelle for mange virksomheder fordi de kan målrettes efter din specifikke demografi og over en valgt tidsperiode og til det budget du vælger. Googles PPC kampagner giver dig mulighed for at målrette via søgeord og du betaler per klik. Beløbet du betaler per klik afhænger af dit maksimale bud. Hvis nogen byder højere end dig, så kan din annonce blive placeret på et mindre synligt sted.

     

    Både kampagner på sociale medier og Googles PPC kampagner afhænger i høj grad af kvaliteten af annoncen og dets feed. Hvis det er gjort korrekt bør en annonce blive vist for det rigtige publikum. Men hvis det er gjort forkert, så er det penge lige ud af vinduet.

     


    Integrering af sociale medier

     

    Sociale medier er adgangsvejen til dine kunder. Det er den bedste måde at opbygge et forhold til dem på, og det er også en god mulighed for at opbygge din brand identitet. Når det kommer til at generer øget trafik fra sociale medier så er Facebook helt uovertruffen. Næsten to tredjedele af alle besøg fra sociale medier til Shopify butikker kommer fra Facebook. Og svimlende 85% af alle sociale besøgsbaserede ordrer kommer også fra herfra. 

     

    For at generere din egen trafik fra Facebook, eller andre sociale medier, bør du holde dig et par ting for øje. For det første kræver det engagement at få trafik fra sociale medier. Det betyder, at hvis du er en større virksomhed så kan du holde gang i flere forskellige platforme. Men hvis du er en mindre virksomhed så bør du formodentligt vælge den mest lukrative platform for dig og fokusere på den. 

     

    For det andet, fordi sociale medier bygger bro mellem virksomhed og forbruger, er det et ideelt sted at få feedback. Mange kunder vil kontakte dig via sociale medier og stille spørgsmål. Det er det ideelle tidspunkt at skabe et forhold til kunden og opbygge et positivt brand image. Det image vil så til gengæld fremadrettet fortsætte med at generere mere trafik til siden. 

     

    Sidst men ikke mindst, så bør opslag på sociale medier være med henblik på salg. De skal promovere produkter og dit brand uden at være for “pushy”. Der skal inkluderes “call to action” men de skal også tilbyde noget til kunden, såsom et tilbud eller en positiv besked. Målet er måske at drive engagement og trafik, men det skal gøres med kærlighed til dine kunder.

     


    Samarbejder med influencere

     

    En lidt alternativ måde at øge din trafik på, er at samarbejde med influencere. Ved at bruge influencere er målet at tiltrække trafik ved at øge bevidstheden om dit brand. Brugen af en influencer vil ideelt set generere flere besøg i butikken og give mere salg, simpelthen fordi deres mening tæller for dem der ser op til dem.

     

    Cooperate-with-influencers

    Kilde: instagram

     

    Mange influencere bruger sociale medier som deres primære værktøj når det kommer til marketing. Instagram og Youtube influencere har en tendens til at være den mest givende forretningsmulighed for brands. At starte en kampagne med en influencer er normalt så simpelt som at tage kontakt til dem via sociale medier og lave en aftale om hvad begge parter ønsker. For at finde en passende influencer, så prøv at søg på hashtags der relaterer til dine mål eller kampagner. Som et alternativ så findes der forskellige platforme der giver dig gratis og let adgang til de bedste influencere i din niche.

     

    Du skal forsøge at sikre dig, at den influencer du beslutter dig at samarbejde med også afspejler værdierne i både dit brand og kampagne. Check at de deler dine mål og har det publikum du gerne vil nå. Du kan generelt set få gode ideer til at vurdere dette ved at se på det content de har lagt op forud for jeres aftale.

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimatie Google Merchant Center Håndbog

     


    Afsluttende tanker

     

    Efterhånden som konkurrencen vokser er det vigtigt at huske din marketingstrategi i forhold til din Shopify butik. Hvis du generere den rigtige trafik vil din butik få succes.

     

    Husk at du skal bygge din strategi på dit eget budget og din egen research. Det giver dig mest værdi for pengene når du annoncerer, mens du tiltrækker det højeste antal potentielle kunder.

     

    For yderligere at maksimere din potentielle trafik så husk, at holde styr på dit feed. Opdatér det når det er nødvendigt og udnyt dine mest lukrative produkter.

     

    Returnér til toppen af side


    New call-to-action