Price Watch og Google Shopping Tilbud Rangering

    google-shopper-offer-rank

     

    Som du måske allerede ved, arbejder vi på et konkurrence moniterings værktøj kaldet Price Watch. Vi startede med Alpha-versionen til nogle indledende test, og nu går vi videre til Beta, inden vi frigiver den fuldt ud.

     

    Hvis du gik glip af det, gik vi over konkurrent matricen i vores sidste Price Watch-indlæg. Der er meget mere at pakke ud! Vi vil også gerne introducere dig til matricen for Google Shopping-tilbud.

     

    Den højeste rang på søgemaskinens resultatside er den mest eftertragtede for dine Shopping-annoncer. Data om, hvor andre sælgere med de samme produkter, som du rangerer, er værdifulde. Med Price Watch kan du få adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at slå dine konkurrenter og øge dit investeringsafkast (ROI).

     

     

    Indholdsfortegnelse


    Hvad er Google Shopping Rangering?
    Sådan sikre du at dine Google Annoncer konvertere til salg
    Yderligere rangbaserede matricer
    Konklusion

     


     

    Hvad er Google Shopping Rangering?

     

    For hvert produkt i dit feed viser Price Watch dig positionen for dit tilbud sammenlignet med dine konkurrenter, der sælger det samme produkt ved hjælp af matricen Google Shopping Tilbud Rangering. Det er overflødigt at sige, at jo højere rang du har, jo større er chancerne for at få mere trafik og konverteringer. At opnå første rang er det ultimative mål.

     

    google-shopping

    Hvis du undrer dig over, hvordan Shopping Rangering beregnes, er du ikke alene. Google fortæller os ikke nøjagtigt, men de siger "et tilstrækkeligt bud og produktdata af høj kvalitet vil give din annonce en højere rangering". Det er almindeligt, at tilbudspris og maks. Pris pr. Klik (CPC) er de største afgørende faktorer. Kvaliteten af listen som titler, beskrivelser og andre aspekter overvejes også.

     

    Price Watch viser dig det samlede antal tilbud på Google Shopping for hvert produkt i dit feed sammen med din tilbud rangering. Lad os sige, at du sælger en iPhone X 64 GB sort. Price Watch giver dig mulighed for at se, hvor mange andre sælgere, der sælger det samme produkt i din region på Google Shopping, og hvad placeringen af dit tilbud er. Lad os sige, at der er 10 andre sælgere, der sælger det samme produkt, og at dit tilbud er rangeret på 4. pladsen, hvilket betyder, at dit tilbud er blandt de 40 bedste tilbud.

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

     


     

    Sådan sikre du at dine Google Annoncer konvertere til salg

     

    Så hvordan vil disse oplysninger være nyttige for dine annoncer? Start med at se på dine lister, der rangerer på førstepladsen, og lav en plan for at sikre, at de forbliver sådan. Derefter skal du se på prisforskellen mellem dig og din nærmeste konkurrent. Hvis priserne er for tætte, så prøv at øg afstanden mellem dem. En enorm prisforskel betyder, at du lige så godt kan øge din pris en smule og sænke din maks. CPC for at få nogle besparelser, hvor du kan.

     

    Bedst sælgende produkter

     

    Normalt er det tilfældet, at 20% af de produkter, du sælger, er ansvarlig for 80% af din omsætning. Da dette er de produkter, der er ansvarlige for den største del af indtjeningen, du tjener, er det fornuftigt at bruge størstedelen af dit annonceringsbudget på dem. Prøv at starte med de produkter, der er i dine top 3 positioner. Arbejd først med deres prisfastsættelse, og arbejd dig derefter ned til produkter med lavere positioner.

     

    Produkter med høj margen

     

    Du har råd til at bruge betydeligt mere på dine produkter med høj margin, fordi det er her, du vil tjene mere. Igen, organiser dine produkter i stigende rækkefølge, begyndende med tilbud, der er tættere på førstepladsen. Arbejd dig ned derfra.

     

    Produkter med lav margen

     

    Produkter med lav værdi bidrager måske ikke meget til den øverste linje, men de genererer meget volumen. De kan også virkelig hjælpe med at erhverve nye kunder. Selvom det betyder at tage et hit på den oprindelige transaktion eller sælge det med tab, vil tabet kompensere for sig selv ved at erhverve en ny kunde. Faktisk kan nye kunde overtagelsesomkostninger faktisk være meget højere end det hit, du ville have på et produkt med lav værdi. I nogle få tilfælde, selvom hit er lidt på den ekstreme side, kan du stadig være i stand til at retfærdiggøre det baseret på din kundelevetid (CLTV).

     

    Produkter nederst på tilbudslisten

     

    Du kan finde produkterne nederst på din tilbudsliste ved at sortere matricen for Google Tilbud Rangering. Da disse produkter allerede er i bunden, er der ikke meget, du kan gøre ved dem, medmindre du foretager nogle drastiske ændringer i prissætningen eller maks. CPC. Du skal muligvis også rette nogle andre faktorer i dit produktfeed som f.eks. Titel, beskrivelse eller billeder, hvis der var noget galt med dem. Du kan endda reducere den maksimale CPC på sådanne produkter og bruge de penge, der spares på andre produkter, hvor du har større chance for at slå dine konkurrenter eller opnå den første rangerings plads.

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

     


    Yderligere rangbaserede metriks

     

    rice Watch giver dig også andre rangbaserede målinger, som kan være lige så nyttige som Tilbud Rangering. Metrikker som antal tilbud ovenfor og antal tilbud nedenfor kan give dig endnu bedre indsigt i, hvor du står blandt dine konkurrenter. Selvom det er meget værdifuldt, kan Google Tilbud Rangering-metoden stadig være vildledende i nogle tilfælde, hvor meget få konkurrenter sælger det samme produkt. Hvis du opnår førstepladsen til Google Shopping Rank, er der en chance for, at du måske er den eneste, der sælger produktet. Det er her, det er praktisk at kombinere denne metrik med antal tilbud.

     

    Antallet af tilbud ovenfor viser dig blot, hvor mange tilbud der er over dit tilbud. Selvom det ikke viser den aktuelle position, kan det stadig give dig en idé om, hvor langt du er fra nummer ét positionen. Denne metric giver endnu en måde at angribe det samme problem på og giver dig et andet perspektiv for at se på prisdata.

     

    Udnyt producent priserne

     

    Vores sidste måling er antallet af lige tilbud. Dette viser dig, hvor mange af dine konkurrenter, der sælger det samme produkt til samme pris. I mange tilfælde vil din konkurrent forsøge at matche dine priser. Nu kan du nemt finde ud af og bruge denne metrik til at arbejde på din prisstrategi for at få en fordel over dem.

     

    En interessant anvendelse af dette er, når priserne kontrolleres stærkt af producenterne, Apple er det perfekte eksempel, og de giver ikke plads til distributører eller detailhandlere til at lege med rabatter. Hvis du tilfældigvis tilbyder lignende produkter, hvis priser kontrolleres nøje af producenterne, kan du nemt gennem denne metriks finde ud af, om dine konkurrenter gør det samme som at respektere producentens prispolitikker. Du vil opdage, at mange konkurrenter faktisk ikke gør det samme og tilbyder tunge rabatter, i hvilket tilfælde du enten kan klage til din distributør eller producent og bede om den samme fordel, som dine konkurrenter har.

     

     

    Returnér til toppen af siden eller Download Den Ultimative Google Merchant Center Håndbog

     


     

    Konclusion

     

    Nu har du en bredere idé om Price Watch, og hvordan du kan bruge dataene til at identificere din position blandt dine konkurrenter og slå dem. Du kan bruge disse oplysninger til at optimere dine annoncer og sikre dig, at du altid er et skridt foran dine konkurrenter.


    Vi nærmer os Beta-udgivelsen af Price Watch. Hvis du stadig ikke har tilmeldt dig vores gratis beta adgang, skal du ikke vente længere! Du kan gøre det via dit DatafeedWatch-konto.

     

    Returnér til toppen af siden

     


    New call-to-action